کتاب

کتاب تکامل و طهارت روح‏ ترجمه فارسى التمحیص

تکامل و طهارت روح‏  اثر حجت الاسلام و المسلمین عبدالله صالحى، ترجمه فارسى و تحقیق کتاب « التمحیص» اثر شیخ ابوعلى محمد بن همام اسکافى( ۲۵۸- ۳۳۲ ق)، از اصحاب سفراى امام مهدى ( عج) مى‌‏باشد.

مترجم در ترجمه و تحقیق این کتاب ارزشمند، به متن موجود که توسط مرحوم شیخ غلامرضا عرفانیان با نسخه‏هاى خطى مقابله و تحقیق شده، اکتفاء نموده و چنانچه اختلاف مهمى با دیگر منابع بوده است، در متن با علامت‏[] و یا در ذیل همان عبارت در پاورقى و یا در ضمن آدرس‏دهى منابع، اشاره کرده است.

ترجمه و توضیح لغت‏هاى مشکل و عبارات مبهم، با استفاده از کتب لغت، در پاورقى ذکر شده است.

در مورد راویانى که نیاز به معرفى داشته‏اند، در ذیل نام همان شخص، با استفاده از کتاب‏هاى رجال و درایه، توضیح لازم داده شده است.

آدرس منابع و مصادر احادیث، در پاورقى همان صفحه انجام گرفته و منابع و مصادرى که حدیث را مستقیماً از کتاب« التمحیص» نقل کرده‏اند، اولین منبع، با عبارت« عنه» ثبت شده و سپس دیگر منابع و مصادرى که حدیث را با همان سند و عبارت و یا با سندى دیگرى و یا با اختلاف در الفاظ نقل نموده‏اند، ثبت شده است.

در ترجمه، از هرگونه توضیح، تأویل و توجیه درباره عبارت‏ها، خوددارى گشته و این امر بر عهده خواننده نهاده شده است.

متن اصلى کتاب در یک صفحه و ترجمه فارسى آن، در صفحه دیگر آمده است. مترجم سعى زیادى در رعایت امانت در ترجمه کرده و با این حال، ترجمه‏اى روان و سلیس ارائه نموده است.

منبع: مقدمه و متن کتاب.

 

گردآوری شده توسط سایت پرمطلب > کتابشناسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا