کتاب

ترجمه کتاب صحیفه الامام الرضا علیه السلام‏

صحیفه الامام الرضا علیه السلام که توسط کنگره جهانى امام رضا گردآورى شده است، به دست آقاى علاءالدین حجازى به فارسى ترجمه گشته است.

کتاب صحیفه الامام الرضا علیه السلام‏

تنى چند از محدثین بزرگوار شیعه همت به نقل و تدوین احادیث منقول از حضرت على بن موسى الرضا علیه السّلام گماشته ‏اند. و مجموع آن احادیث را در کتابى به نام« صحیفه الرضا» منسوب به آن حضرت فراهم آورده ‏اند، که شرح آن در ترجمه مقدمه کتاب حاضر بیان شده است.

کتاب صحیفه الرضا حاوى حدود دویست و بیست حدیث پیرامون مسایل دینى، اخلاقى، تاریخى، فضیلت و شخصیت اهل بیت، ارزش علم، آداب زندگى و بیان فواید برخى از میوه‏ها و خوراکى‏ها است.

نسخه‏اى که آقاى حجازى به ترجمه آن پرداخته، نسخه تصحیح شده‏اى از کتاب مذکور به روایت شیخ فضل بن حسن طبرسى رحمه اللَّه علیه مى‏باشد، که به همت جناب آقاى دکتر حسین على محفوظ به سال ۱۳۷۷ ه- ق طبع شده و به شماره ۲۲۵۶۴ در کتاب‏خانه آستان قدس رضوى موجود است.

این ترجمه در اوّل ماه مبارک رمضان سال ۱۴۰۵ ه، ق مطابق با اوّل خرداد ماه ۱۳۶۴ ه، ش صورت پذیرفته است.

در رابطه با شخصیّت راویان این کتاب، همین بس که احادیث این صحیفه را حضرت على بن موسىعلیه‌السلام از پدرش موسى الکاظمعلیه‌السلام و او از پدرش جعفر بن محمد الصادقعلیه‌السلام و او از پدرش محمد بن على الباقرعلیه‌السلام و او از پدرش امیرالمؤمنین على بن ابى طالبعلیه‌السلام و ایشان از پیامبر خدا محمد بن عبداللّه ( ص) روایت فرموده است.

منبع: متن و مقدمه کتاب‏

 

گردآوری شده توسط سایت پرمطلب > کتابشناسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا