سلامت

ایرانیان بالای ۶۰ سال اکثرا دندان مصنوعی دارند

پرمطلب: در حالی که در کشور آلمان نزدیک به ۸۲ درصد افراد بالای شصت سال از دندان‌های خودشان استفاده می‌کنند، در کشور ایران این آمار کاملا برعکس است و حدود ۸۰ درصد ایرانی‌های بالای ۶۰ سال از دندان مصنوعی استفاده می‌کنند.


دکتر «منصور کاشانی» با بیان اینکه ایران از نظر آمار پوسیدگی‌های دندانی از رتبه بسیار بالای جهانی برخوردار است؛ گفت: ‏میزان نگهداری دندان و بهداشت دهان و دندان در سنین بالا بین مردم کشور ما نسبت به مردمی که در کشورهایی مانند آلمان، فرانسه و غیره زندگی می‌کنند ضعیف ‏است.

این دندانپزشک افزود: هنوز به مرحله‌ای نرسیده‌ایم که بتوانیم ادعا کنیم، بهداشت دهان و دندان برای خانواده‌های ایرانی یک موضوع مهم و جدی تلقی می‌شود زیرا اکثر جمعیت باسواد کشورمان نیز از مراقبت‌های دهان و دندان بی‌اطلاع هستند.

کاشانی تاکید کرد: نباید تصور ‏کنیم که فقط باید به بچه‌های مدرسه آموزش‌های مربوط به دندانپزشکی ارایه دهیم؛ بلکه باید آموزش‌های پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان را به بزرگسالان و در جاهایی همچون مساجد و پادگان‌ها که تجمع افراد در آن‌ها زیاد است هم ارایه کنیم.

کاشانی با تاکید بر اینکه آموزش پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان به کم شدن پرداخت از جیب مردم برای هزینه‌های درمان دندان‌هایشان کمک می‌کند، گفت: اگر برای پیشگیری یارانه پرداخت کنیم؛ مجبور نخواهیم بود برای درمان، یارانه‌های گزاف بپردازیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا