مشكل اصلي در جوامع،
عدم توازن جمعيت و توزيع نادرست امكانات است نه افزايش جمعيت.
اصل اين رساله قسمتي از جلد اوّل «نور ملكوت قرآن» ميباشد ، كه به تفسير آيۀ : وَ لَا يَقْتُلْنَ أَوْلَـٰدَهُنَّ پرداخته و به جهت اهمّيّت مطالب ، از آن كتاب استخراج و بطور مستقلّ به نام «رسالۀ نكاحيّه» منتشر گرديد .
و چون در حين طبع اين رساله كه از ارتحال فقيد معظّم ، رهبر كبير انقلاب اسلامي پنج سال ميگذشت و در اين مدّت با عنوان تنظيم خانواده و كنترل جمعيّت فعّاليّتهاي چشمگيري به وقوع پيوست ؛ حضرت آية الله علاّمه اقدام به نوشتن تذييلاتي بر اين رساله فرموده و با عطف جملۀ «كاهش جمعيّت ، ضربهاي سهمگين بر پيكر مسلمين» نام رسالۀ نكاحيّه را تفسير نمودهاند .
در اين تذييلات كه شامل سيزده مطلب ميباشد مسألۀ كنترل جمعيّت از ديدگاه قرآن و اسلام مورد تحليل قرار گرفته و در آن از سياستهاي مزوّرانۀ استكبار در جهت كاهش قوّت مسلمين پرده برداشته شده است .
مطالبي از كتاب:
خداوند گنجايش زمين و منابع آنرا براي بشريت تا ابد تضمين كرده است.
سياست كنترل جمعيت براي به بازار كشاندن زنان و تضييع عمر آنها است.
تفكر مالتوس منطبق با بينش يهود و در ضديت كامل با بينش اسلام است.
فقيه نميتواند تشخيص ضرر راههاي جلوگيري را بعهده عموم بگذارد.
در اجراي اين طرح به هشدارهاي حياتي كارشناسان وفقهاي مخالف اعتناء نشد.
بخش نخست: در تفسير آيۀ : وَلَايَقْتُلْنَ أَوْلَـادَهُنَّ
قرآن كتاب انذار و بشارت و هدايت كنندۀ به بهترين آئينهاست
داستان بيعت زنان با پيغمبر اكرم صلّي الله عليه و آله و سلّم در مكّه
كلام علاّمۀ طباطبائي در تفسير : وَ لَايَقْتُلْنَ أَوْلَـادَهُنَّ
انتحار و خودكشي قتل نفس است ؛ و در اسلام حرام و ممنوع
بيان علاّمۀ طباطبائي در تفسير آيۀ : وَ إِذَا الْمَوْؤدَةُ سُئِلَتْ
مشابهت قانون سقط جنين در كشورهاي كفر با عمل اعراب دوران جاهليّت
ترغيب اسلام به تكثير اولاد زنان بجاي دخول ايشان در فنون و صنايع اجتماعي
خداوند گنجايش زمين براي زندگان و مردگان را تضمين فرموده است
ترغيب اسلام به نكاح و تكثير اولاد ، و نهي از عذوبت و عقيم بودن
ترغيب اسلام به ازدواج با زن بچّهزا ، اگرچه زيبا و جميله نباشد
هيچ بنائي در اسلام محبوبتر از ازدواج ، در نزد خداوند نيست
مطلب اول: لحاظ ننمودن آراء مخالفين ، در مسألۀ كاهش جمعيّت
مقالۀ دكتر ناصر سيم فروش در إبطال بستن لولههاي مردان و زنان از نظر پزشكي
مقالۀ دكتر سيم فروش در عواقب وخيم بستن لولههاي مردان
دكتر سيم فروش : بستن لولههاي مردان را با پنهان كردن رأي مراجع تقليد انجام دادهاند
مقالۀ (ف . م . هاشمي) در مورد خطرات و امراض ناشي از بستن لوله در زنان
عوارض و خطرات بستن لولههاي زنان را عمداً مخفي ميدارند
عوارض خطير عقيم سازي بجهت آنست كه عملكرد يك ارگان بدن گسسته ميشود
بعضي از عوارض بستن لولهها فوريّ و بعضي بتدريج ظاهر ميشوند
طرفداران كنترل جمعيّت اصرار دارند مردم كشور را از خطرات آن مطّلع نسازند
مجلّۀ «القراءات السّياسيّه» ميگويد : منظور از كنترل جمعيّت ، حاكميّت سياسي است
سياست كنترل جمعيّت ، براي به بازار كشاندن زنان ، و هدر دادن عمر آنان است
بعداز جنگدوّم جهاني، غرببهلزومكاهشجمعيّتدر كشورهاي اسلامي پيبرد
اهرمهاي سياسي آمريكا براي كنترل جمعيّت كشورهاي اسلامي
تنها عامل مشكلات مردم سلطۀ غرب است ؛ امّا آنان وانمود مينمايند كه از اقتصاد است
سياستهاي جمعيّتي با حمايت مالي در كشورهاي اسلامي از عالمان ديني بهره ميجويند
سازمانهاي بين المللي ، سياست كنترل جمعيّت را از طريق رسانههاي گروهي ترويج ميكنند
گويند : كنترل به معني تنظيم است ، ولي عملاً در جهان سوّم كاهش را قصد كردهاند
ميگويند : بارداري زن ، او را از حقوقش باز ميدارد ؛ اين سخني است غلط
امتيازات خانوادههاي پرجمعيّت در غرب و اجباري بودن محدوديّت نسل در جهان سوّم
كاهش جمعيّت و تجزيۀ كشورها ، عامل أصلي دول سلطهگر ميباشد
چرا دوَل غرب ، تا اين حدّ براي جلوگيري از رشد جمعيّت ما دلسوزي مينمايند ؟
دول استعمارگر ، از رشد جمعيّت انقلابي ما در طبقۀ ضعيف به اضطراب آمدهاند
تشكيل دولت قدرتمند ، بدون زيادي جمعيّت از أفراد خود و از مهاجرين ، محال است
با كاهش جمعيّت ، ملّت از اصول اعتقادي و عملي سقوط مينمايد
دكتر نفيس ، تايلند را كه يكي از سه كشور فاحشهخيز است الگوي براي ايران معرّفي ميكند
مطلب دوّم : يورش ديو استعمار بر ملّت مسلمان بلافاصله بعد از ارتحال آية الله خميني (قدّه)
مطلب سوّم : عدم رجوع به رأي فقهاء حتّي به فتواي رهبر كبير فقيد انقلاب
مطلب چهارم : مضرّات عمل بستن لولههاي زنان (توبكتومي)
مطلب پنجم :عدم رجوع به اعلام شيعه و مراجع زمان حاضر ، در كاهش جمعيّت
مطلب ششم : نظر حضرت آية الله خامنهاي در امر كاهش جمعيّت
مطلب هفتم : تأكيد و ترغيب اسلام بر كثرت اولاد و حامله شدن زنان
امروزيها نمیفهمند كه كارهاي مختصّۀ زن ابداً منافاتي با حمل او ندارد
نويسنده سرمقالۀ مجلّۀ «حوزه» ، طبق اصول غربزدگي بر كلام مؤلّف ايراد گرفته است
نادرست بودن ايراد نويسندۀ سرمقالۀ مجلّۀ «حوزه» به گفتار حقير در «أنوار الملكوت»
حذف قسمتهائي از عبارات «نور ملكوت قرآن» توسّط نويسندۀ سرمقالۀ مجلّۀ «حوزه»
بدون در نظر گرفتن صدر و ذيل و قرائن كلام ، نميتوان آنرا تضعيف نمود
ناقد كلام علاّمه بايد وارد بحث شود نه آنكه فقط بگويد : اينكه درست نيست !
شيوهها و محبّتهاي اروپائيان و آمريكائيان همگي فاسد و متعفّن است
اختلاط پسران و دختران در دانشگاه موجب تشتّت افكار و بالاخره بيسوادي آنهاست