اطلاعات عمومی

گیاه آبزی سرخس جاوا

پر مطلب: این گیاه می تواند کمی در شرایط شور مقاومت کند. سرعت رشد این گیاه کم است و شما میتونید در وسط تانک این گیاه رو بکارید. البته اگر تمایل داشتین این گیاه زیبا را می توان بروی چوب یا سنگ هم نصب کنید. این گیاه نگهداری کاملا ساده ای داره و برای افراد تازه کار پیشنهاد می شود بعلاوه این گیاه به Co2 چندانی هم نیاز ندارد.

میکروسوروم پترپوس که معمولا به عنوان سرخس جاوا شناخته میشود گونه ای از گیاهان آبزی از جنس Microsorum در خانواده Polypodiaceae بومی جنوب شرقی آسیا میباشد.میکروسوروم پترپوس که معمولا به عنوان سرخس جاوا شناخته میشود گونه ای از گیاهان آبزی از جنس Microsorum در خانواده Polypodiaceae بومی جنوب شرقی آسیا میباشد. دارای شکل و اندازه برگ متفاوت و متصل به ریشه ها و سنگ ها در طبیعت می باشد. ارقام متعددی از جاوا سرخس وجود دارد که عبارتند از the “Narrow Leaf” Java fern, the “Needle Leaf” Java fern, the “Windelov” Java fern, the “Lance leaf” سرخس جاوا میتواند ۲۰ تا ۳۵ سانتینتر ارتفاع و ۵ تا ۱۵ سانتیمتر عرض داشته باشد.

 

سرخس جاوا
سرخس جاوا

دمای قابل تحمل این گیاه ۱۸ تا ۳۰ درجه سانتی گراد است و محدوده PH این گیاه ۵ تا ۸ است و سختی (GH) قابل تحمل این گیاه یعنی ۹ تا ۱۳ dh می باشد سرخس جاوا یکی از بهترین گزینه ها برای تانک ماهی های گرمسیری (مانند دیسکس) میتواند باشد برای جلوه زیباتر و رشد بهتر ، برگ های پیر و تیره را از گیاه جدا کنید این گیاهان نباید در شن کاشته شوند بلکه باید آنها را بر سطح صخره ها یا تنه های چوبی محکم کرد و ریشه هایشان را آزاد گذاشت.

سرانجام ریشه ها به سنگ ها و چوب ها خواهند چسبید این گیاه به راحتی از گیاهان کوچک که بر روی برگ های قدیمی تر تشکیل شده اند تکثیر میشود. این گیاهان جدید باید به سنگ یا تخته ای روی اب با یک سیم نازک، باند لاستیکی یا طناب ماهیگیری متصل شوند تا زمانی که ریشه های آن تشکیل شوند. سرخس جاوا به دو صورت تکثیر می شود.

سرخس جاوا
سرخس جاوا

از طریق تقسیم ساقه های زیرزمینی و یا جدا کردن جوانه های کوچکی که روی برگ ها زده می شوند. تکثیرشان بسیار جالب است. جوانه های نورس بر لبه برگ های گیاه مادر متولد می شوند و در حالیکه با ریشه های کوچکشان به آن چسبیده اند، همان جا رشد می کنند. آنها به رشدشان ادامه می دهند و زمانش که فرا برسد خود را از گیاه مادر جدا می کنند و در اطراف شناور می شوند تا اینکه به جایی گیر کنند. در این حالت شما هم می توانید آنها را بر سطحی بچسبانید و انتخاب محل رشد بعدی را به گیاه واگذار نکنید. ریشه های مویین آنها به راحتی به سطوح خواهند چسبید. توجه داشته باشید که این گیاه یک گیاه سمی است و نباید در اختیار ماهیان گیاهخوار قرار بگیرد

گردآوری شده توسط: مجله اینترنتی پٌر‌مطلب > گیاهان > گیاهان آبزی

pormatlab.com

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا