قاطعيّت آيات قرآن بهيچوجه با ظواهر امر قابل توصيف نبود
گفتار مورّخين خارجي، در اينكه پيامبر اسلام به گفتار خودش ايمان داشته است
پناه خواستن رسول الله در وقت ورود به مكّه از بعضي از كفّار براي تبليغ رسالات خدا
أشعار بوصيري در مجد و عظمت رسول اكرم صلّي الله عليه و آله و سلّم
در تفسير آيۀ: أُولَـٰئِكَ الَّذِينَ حَقَّ عَلَيْهِمُ الْقَوْلُ
استفادۀ علاّمۀ طباطبائي از تعبير «حَقَّ عَلَيْهِمُ الْقَوْلُ»
إجماع شيعه بر اينكه پدران و مادران معصومين، بايد موحّد باشند (ت)
بسياري از مسائل اصول و فروع، از ضمّ و ضميمۀ قرآن و سنّت تحصيل ميگردد
مجموع قرآن و سنّت، «علّت فاعلي» را خدا، و موجودات را «مُعدّات» ميشمرد
بيان أميرالمؤمنين عليه السّلام در لزوم تمسّك به قرآن
توصيۀ أميرالمؤمنين عليه السّلام به قرآن، ضمن وصيّت مفصّله
بحث دوازدهم: غير قابل تغيير بودن و عموميّت قرآن مجيد
جلالت و عظمت مقام أُبيّ بن كعب، از كُتّاب و قرّاء و مفسّرين قرآن از صحابه (ت)
امتناع ابن مسعود از تسليم كردن مصحف خود به عثمان براي سوزاندن
مصحف عثمان، از روي مصحف أميرالمؤمنين عليه السّلام است
بردن أميرالمؤمنين عليه السّلام مصحف خود را بر شتري به مسجد
مصحف عثمان مورد امضاي ائمّه بوده و مقدار آن با مصحف أميرالمؤمنين مساوي است
أخباري كه دلالت بر تحريف قرآن دارد، به دليل عقلي از حجّيّت ساقط است (ت)
قرآني كه امروز به قرائت عاصم ميخوانند، همان قرائت أميرالمؤمنين است
صاحب «جواهر» و آية الله خوئي، منكر تواتر قرائات سبعه هستند
استدلال صاحب «جواهر» به روايات إنّ القُرءانَ نَزَلَ بِحَرفٍ واحدٍ عَلي نبيٍّ واحدٍ
أساطين مذهب شيعه همچون علاّمۀ حلّيّ، قائل به تواتر قرائات سبعهاند
قرائت قرآن با قواعد عربي، بدون سماع، قرائت قرآن نيست
مطالب «الاضواء» در ذكر بعضي از اشكالات وارده بر تواتر قرآن، و جواب آنها (ت)
«تنبيهات»؛ تنبيه اوّل: روايات متظافرۀ شيعه و عامّه كه بِسمِ اللَه، جزء سوره است
تنبيه پنجم: «مَلِكِ يَوْمِ الدِّينِ» اختيار است، نه «مَـٰلِكِ يَوْمِ الدِّينِ»
آية الله علاّمۀ طباطبائي و آية الله قاضي «مَلِكِ يَوْمِ الدِّينِ» ميخواندهاند
فقراتي از دعاي ختم قرآن در «صحيفۀ سجّاديّه»، و ترجمۀ آن
القُرءانُ هُدًي مِن الضَّلالَة