اطلاعات عمومی

گیاه آبزی ساژیتریا لاتیفولیا

پرمطلب: این گیاه به نور متوسطی نیاز دارد و در محدوده نور متوسط – زیاد رشد مناسبی دارد. دمای قابل تحمل این گیاه ۲۲ تا ۲۸ درجه سانتی گراد است و محدوده PH این گیاه ۵ تا ۷٫۵ است و سختی (GH) قابل تحمل این گیاه ۴ تا ۳۰ dh می باشد این گیاه بدون co2 هم بخوبی رشد می کند ولی وجود co2 تاثیر زیادی در رشد بهتر این گیاه دارد.

ریشه این گیاه می تواند به صورت خام و یا (پخته شده به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه) خورده شود. طعمی شبیه به سیب زمینی و شاه بلوط دارد. و می توان آنها را در اشکال مختلف طبخ مانند: برشته کردن ، سرخ کردن ، جوشاندن و غیره مصرف کرد. آنها همچنین می توانند به صورت خشک شده و آرد استفاده شوند. سایر بخش های خوراکی آن جوانه و میوه است. این گیاه نسبت به شته و کنه های عنکبوتی آسیب پذیر است.

ساژیتریا لاتیفولیا
ساژیتریا لاتیفولیا

زاگیتاریا لاتیفولیا گونه ای از گیاهان آبزی گلدار از جنس Sagittaria در خانواده تیرکمان آبى یا Alismataceae است و بومی آمریکا است. و دارای نام های مختلف از جمله duck potato, Indian potato,wapatoاست و در آبهای کم عمق یافت می شود.زاگیتاریا لاتیفولیا گونه ای از گیاهان آبزی گلدار از جنس Sagittaria در خانواده تیرکمان آبى یا Alismataceae است و بومی آمریکا است.

و دارای نام های مختلف از جمله duck potato, Indian potato,wapatoاست و در آبهای کم عمق یافت می شود. این گیاه تولید ریشه های خوراکی میکند که بصورت گسترده توسط مردم بومی آمریکا مورد استفاده قرار میگیرد. زاگیتاریا لاتیفولیا در سراسر شمال امریکا گسترده است و همچنین در هاوایی ، جزایر کارائیب و شمال آمریکای جنوبی یافت می شود.

ساژیتریا لاتیفولیا
ساژیتریا لاتیفولیا

زاگیتاریا لاتیفولیا پهن برگ در اروپا و استرالیا به عنوان علف هرز تهاجمی در نظر گرفته شده و معرفی شده است. این گیاع چند ساله دارای برگ های پهن در اندازه های متغیر از (۰٫۲ تا ۱ متر) است و با رشد نسبتاً سریعی که دارد می تواند وسعت زیادی از زمین را پوشش دهد. دارای ریشه های سفید و نازک است که با پوستی متمایل به رنگ ارغوانی پوشیده شده و ۰٫۳ تا ۱ متر طول و ۰٫۱۵ تا ۰٫۶ متر عمق که از گیاه مادر به وجود می آید. گل آذین آن خوشه متشکل از گل های بزرگ مارپیچی است. معمولا به گلهای ماده در قسمت پایین و نر در بالا تقسیم میشود. دارای سه گلبرگ گرد سفید و کاسبرگ سبز تیره میباشد.

گل نر را می توان به راحتی از ماده تفکیک کرد به دلیل عدم تجانس بین ۲۵ تا ۵۰ پرچم زرد رنگ نر و سبز رنگ ماده که کاملاً مشخص میشود. این گیاه در رودخانه ها ، برکه ها و دریاچه ها ، به خوبی با رنگ سبز تیره برگ مشخص است. دارای ریشه های قوی در برابر تغییرات گسترده سطح آب است و در جریان آرام و امواج شدید میتواند زنده بماند.

گردآوری شده توسط: مجله اینترنتی پٌر‌مطلب > گیاهان > گیاهان آبزی

pormatlab.com

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا