اطلاعات عمومی

۱۰ نمونه از جاذبه های گردشگری اسکاتلند

پرمطلب: #اسکاتلند یکی از زیباترین کشورها در جهان است. این کشور ترکیبی از مناظر زیبا، موزه های علمی و هنری و قلعه هایی را در خود دارد که مشابه آن در هیچ جای دنیا نیست. برای آشنایی بیشتر با زیبایی های این کشور، ۱۰ نمونه از جاذبه های گردشگری آن را به شما معرفی می کنیم.

 

مرکز علوم گلاسکو

۱۰ نمونه از جاذبه های گردشگری اسکاتلند
پروژه ای ۷۵ میلیون دلاری که از آن لذت فراوانی خواهید برد. در قلب این مرکز یک نمایشگاه علمی است، نیم کره شیشه ای دارای سه طبقه نمایشگاه، نمایش و تئاترهای جلوه های ویژه. در مجاورت آن تنها برج گردان دنیا و سینمای آی مکس (IMAX) قرار گرفته که فیلم های سه بعدی بزرگ نمایش می دهد.


گلنکو (Glencoe)


کوه های اسکاتلند شگفتی و غافل گیری زیادی برای گردشگران دارد. جاده های پرپیچ و خمی که در دامنه قله های بلند آن قرار گرفته، گاهی تاریک و فریبنده و گاهی روشن و جذب کننده است. این راه قدیمی و معروف با تاریخ عجین شده. صدای گله گاو و گوسفندان، قبیله ها، و از همه جالب تر “قتل عام گلنکو (Massacre of Glencoe)” در ۱۶۹۲. در تابستان افراد زیادی برای پیاده روی و کوهنوردی به این منطقه می آیند و در زمستان یکی از محبوب ترین مکان ها برای اسکی است.


گالری ملی اسکاتلند


ساختمان نئوکلاسیکی که در وسط خیابان شاهزاده ادینبورگ قرار گرفته شما را به خود مجذوب می کند و وادار می کند از گالری آن دیدن کنید. این یکی از بهترین گالری های کوچک دنیاست که بهترین ها را در خود جمع کرده است. آثار هنری نام آورترین هنرمندان غربی از جمله رافائل، تیتان، ال گرکو، رامبراند، روبنس و مونه در این گالری دیده می شود و به گونه ای این گالری مجموعه ای از شاهکارهای اسکاتلندی را در خود دارد. برخلاف بسیاری از گالری های دیگر، این گالری فضایی بسیار صمیمانه دارد.


Cairngorms


کوه های بلندی که سراسر جزایر بریتانیا را فراگرفته شامل قلل فراوان، جنگل ها و دریاچه ها، پناهگاه های پرندگان، ذخایر طبیعی و امکانات ورزشی است. این منطقه دارای زیستگاه ها و مناظر زیبایی است که هیچ جاده ای از آن رد نشده است. تمامی فعالیت ها در حواشی این منطقه صورت می گیرد و این منطقه تنها به روی کسانی باز است که پیاده یا با اسکی به آنجا آمده اند. همین انزوای نسبی این منطقه آن را مکان دلچسبی برای حیوانات وحشی و همچنین مردمی کرده است که می توانند گردش در چنین جای بکری را تجربه کنند.


قلعه Culzean


این قلعه که در گذشته برجی قدیمی و کهنه بود توسط یک آرشیتکت به نام رابرت آدام به یک عمارت زیبا، مجلل و موزون تبدیل شد. کار بازسازی از سال ۱۷۷۷ آغاز شد و ۲۰ سال طول کشید. این قلعه که شاهکاری است در میان قلعه های باشکوه این منطقه، به اسکاتلندی ها اهدا شده و بازسازی آن در دهه ۱۹۷۰ به پایان رسید. زمین آن اولین پارک عمومی اسکاتلند در سال ۱۹۶۹ بود.


موزه سلطنتی و موزه اسکاتلند


بهترین و نایاب ترین وسایل قدیمی و آنتیک اسکاتلند در این دو موزه جمع آوری شده است. این موزه ها گرچه در دو ساختمان مجاور در خیابان چمبرز ادینبورگ قرار گرفته اند، اما هویت های جداگانه ای دارند. موزه سلطنتی بر آثار بین المللی متمرکز است ولی موزه مدرن اسکاتلند به داستان این کشور و مردم آن تعلق دارد.


 

Loch Ness و the Great Glen


وقوع یک شکاف و بریدگی زمین شناسی، سرزمین اسکاتلند را به دو بخش تقسیم کرد. یخچال های طبیعی به عمق گودال و شکاف رفته و نتیجتا امروزه کوه های جنگلی با شیب تند، جنگل های پوشیده از درخت و تاریک شکل گرفته اند. قلعه ها و دژهای اطراف که نشان از اهمیت استراتژیک این منطقه (یعنی  Great Glen) دارند، بر ابهت و شکوه این منطقه افزوده اند. از سوی دیگر افسانه هیولای Loch Ness، هیولایی گریزان اما سرکش بسیاری از جمله دانشمندان را مجذوب این منطقه می کند.


قلعه ادینبورگ


پس از ۸۰۰ سال از ساخت این قلعه، امروز این قلعه از محبوب ترین جاذبه های گردشگری این منطقه و نماد ملی اسکاتلند است. قلعه ایدین که ادینبورگ نام خود را از آن گرفته است، نقش مهمی در جنگ های اسکاتلند داشته. نقش های متعددی که این قلعه داشته است به عنوان کاخ سلطنتی، انبار، زندان و پارلمان شکل قلعه را تغییر داده و امروز به مکانی برای تاج های جواهر اسکاتلندی و سنگ های قیمتی تبدیل شده است.


گالری و موزه کلوینگرو (Kelvingrove)

۱۰ نمونه از جاذبه های گردشگری اسکاتلند
این موزه و گالری، پربازدیدترین کلکسیون اسکاتلند و محبوب ترین کلکسیون دنیاست به خصوص از زمانی که ۲۷/۹ میلیون پوند برای بازسازی آن هزینه شد، امکان بازدید تعداد بیشتری از گردشگران را از این موزه و گالری فراهم کرده است. حدود ۸۰۰۰ آثار هنری بین المللی در سه طبقه این گالری نمایش داده شده است. این مجموعه متنوع دیدگاه جامعی از هنر اسکاتلندی و اروپایی طی قرن ها می دهد و شناختی نسبت به زندگی قرن بیستمی گلاسکو به دست می دهد.


جزیره اسکای (Skye)


در نتیجه تغییر و تحولات جغرافیایی ناگهانی و شدید، جزیره اسکای با کوه های بلند و خط ساحلی جنگلی شکل گرفت. مزارع چند تکه و رنگارنگ، آبشارها و قلعه ای که شما را به جهان افسانه و قصه ها می برد و عشق تاریخی شاهزاده چارلی.

گردآوری شده توسط: بخش گردشگری سایت پرمطلب

www.pormatlab.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا