طریقه افزایش حجم آپلود فایل در وردپرس

تمامی استفاده‌کنندگان از سیستم وردپرس تاکنون بارها با این مشکل مواجه شده‌اند؛ اما اگر با پرمطلب تا پایان این مقاله همراه باشید می‌توانید به آسانی این مشکل را در سایت وردپرسی خود برطرف نمایید.

معمولا این پیغام خطا را قبل از برطرف این مشکل شاید دیده باشید:

اندازه File.zip از حد تعیین شده برای بارگذاری پرونده‌ها در این سایت بزرگ‌تر است.

یا

پرونده فرستاده شده بزرگ‌تر از Upload_Max_Filesize در php.ini است.

چند راه‌حل داریم:

افزونه افزایش حجم آپلود در وردپرس

برای افزایش حجم آپلود از طریق افزونه کافیست افزونه Increase Maximum Upload File Size را نصب کنید. این افزونه به راحتی قابلیت افزایش حجم آپلود وردپرس را به سایت شما اضافه خواهد کرد.

پس از نصب افزونه، منوی Increase Maximum Upload File Size به انتهای منوی سمت راست پنل مدیریت وردپرس شما اضافه خواهد شد. حالا روی این مورد کلیک کنید. سپس از تنظیمات این افزونه می‌توانید میزان حجم فایل مورد نیاز آپلود در وردپرس را مشخص کنید. پیشنهاد می‌کنیم این مورد را روی آخرین مقدار قرار داده و ذخیره کنید. حالا حجم آپلود وردپرس شما افزایش یافت.

افزایش حجم اپلود در وردپرس از طریق php.ini

یکی از روش‌‌‌‌‌هایی که توسط آن می‌‌‌‌‌توانید حجم آپلود خود را افزایش دهید، این است که شما می‌‌‌‌‌توانید با مدیر سرور خود تماس گرفته تا مقدار زیر را در فایل php.ini سرور ارتقا دهد.

upload_max_filesize = 
post_max_size =

به‌‌‌‌‌این‌‌‌‌‌ترتیب توسط تغییر مقادیر بالا در فایل php.ini می توانید فایل‌‌‌‌‌هایی با حجم بالاتر را در سایت خود آپلود کنید.

روش دوم در صورتی بکار برده می‌شود که مدیر سرور شما زیر بار افزایش حجم آپلود نرود.  البته اگر نتوانستید این فایل را ویرایش کنید باید از مدیر هاست بخواهید اینکار را انجام دهند.

افزایش حجم آپلود فایل در وردپرس از طریق .htaccess

برای انجام این کار تنها کافی است فایل.htaccess خود را بازکنید (درصورتی‌که این فایل را ندارید باید آن را ایجاد کنید) و کدهای زیر را در انتهای آن قرار دهید.

php_value upload_max_filesize 100M
php_value post_max_size 100M
php_value max_execution_time 300
php_value max_input_time 300

ممکن است روش اول و دوم و سوم برای شما کارساز نباشد.

بالا بردن حجم آپلود در وردپرس از طریق توابع وردپرس

یکی دیگر از روش‌های انجام این کار این است که در فایل فانکشن قالب سایت خود کدهای زیر را قرار دهید؛ و به‌این‌ترتیب حجم آپلود سایت خود را بالا ببرید.

@ini_set( 'upload_max_size' , '64M' );
@ini_set( 'post_max_size', '64M');
@ini_set( 'max_execution_time', '300' );

نکته: حتماً به این نکته توجه داشته باشید که درصورتی‌که شما از وردپرس شبکه استفاده می‌کنید؛ شما این امکان را دارید که از طریق پنل مدیریت خود این حجم را افزایش دهید. البته شما نمی‌توانید مقداری بیشتر از حد مشخص‌شده توسط سرور را برای آپلود مشخص کنید.

به‌این‌ترتیب با انجام یکی از روش‌های بالا حجم آپلود در سایت شما افزایش پیدا خواهد کرد؛ و شما به‌راحتی می‌توانید فایل‌های حجیم را در وردپرس آپلود کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا