..
(بر هر يك از عناوين كليك كنيد تا زيرشاخههاي آن نمايش داده شوند.)
منكرين لقاء خدا، زيانبارترين مردمند
طرق مختلفۀ «الله شناسي» غير از طريق «لقاء الله» همگي كج و معوج و تاريك است
منطق قرآن هر گونه وجود و آثار وجود را در خدا حصر ميكند
معني تشخّص وجود: لا هُوَ إلاّ هُو
رسالة الحاقيّه: ردّ كتاب «الاخبار الدّخيلة» راجع به توقيع وارد در ماه رجب
مبحث 13 تا 15:منكرين لقاء خدا، زيانبارترين مردمند
تفسير علاّمۀ طباطبائي (قدّه) در آيۀ: قُلْ هَلْ نُنَبِّئُكُم بِالاَْخْسَرِينَ أَعْمَـٰلاً
تفسير علاّمه در منكرين لقاء خدا كه موجب حبط و عدم اقامۀ ميزان آنها میشود
حبط عمل منكرين لقاء الله، دلالت بر شديدترين عذاب دربارۀ آنان دارد
آيات قرآنيّۀ دالّۀ بر تهيدستي و بينوائي منكرين لقاء خداوندي
تفسير آيۀ: مَثَلُ الَّذِينَ اتَّخَذُوا مِن دُونِ اللَهِ أَوْلِيَآءَ كَمَثَلِ الْعَنكَبُوتِ
كفّار در سه ظلمت فرورفتهاند: ظلمت خيال و وهم ، ظلمت عقل ، ظلمت ذات
تمثيل ملاي رومي به آميزش با ديو و به صيد صيّاد ، سايۀ مرغ هوا را
وَ إِن يَسْلُبْهُمُ الذُّبَابُ شَيْـًا لَّا يَسْتَنقِذُوهُ مِنْهُ
غزل حكيم الهي سبزواري (قدّه) در عظمت مقام وصول به لقاء الله
كلام امام صادق عليه السّلام: أَلَسْتَ تَرَاهُ فِي وَقْتِكَ هَذَا ؟!
كلام ارزشمند آية الله ملكيّ تبريزي در رسالۀ «لقاء الله»
استشهاد حاج ميرزا جواد آقا بر فقرات آيات و ادعيه ، بر لقاي خداوند
روايت إنَّ اللَهَ خَلَقَ اسْمًا بِالْحُرُوفِ غَيْرَ مُصَوَّتٍ
رسول اكرم صلّي الله عليه و آله حجاب اقرب و واقعيّت اسم اعظم است
جميع اسماء خداوند ، حقائق كونيّه هستند ؛ و همگي مخلوق ميباشند
كسانيكه ادّعاء تنزيه صرف ميكنند خود مبتلا به معرفت بالوجه هستند
انكار لقاء خدا كه موجب تنزيه صرف گردد ، موجب كفر و خروج از دين است
هر كه عقلش را تابع حسّ خود كند ، مانند كلب أَخْلَدَ إِلَي الَارْضِ ميشود
هر كه از حجب ظلمانيه بگذرد خواهد ديد كه نفس از مجرّدات است
ظهور روح حجب روح انساني بواسطۀ تعلّق آن به بدن(پاورقي)
دارُ الآخرةِ ، دارُ الحَيَوانِ ، كأنّهُ حَيَوةٌ تغْلي و تفورُ
نُسخ «رسالۀ لقاء الله» مرحوم آية الله حاج ميرزا جواد آقا ملكي تبريزي (پاورقي)
مبحث 16 تا 18:طرق مختلفۀ «الله شناسي» غير از طريق «لقاء الله» همگي كج و معوج و تاريك است
تفسير علاّمۀ طباطبائي (قدّه) دربارۀ آيات ثلاثۀ «لقاءالله» در سورۀ يونس
تفسير علاّمه دربارۀ آيۀ: ذَ'لِكُمُ اللَهُ رَبُكُمْ فَاعْبُدُوهُ
كلام علاّمه: معاد بر پايۀ دو برهان است؛ سنّت خلقت و عدل الهي
مفاد آيۀ لقاء الله مشابه آيۀ: ذَ'لِكَ مَبْلَغُهُم مِّنَ الْعِلْمِ
كيفيّت حمد اولياي خدا: مشرّف شدگان به لقاي او ، در بهشت
پيرامون: لَا أُحْصِي ثَنَآءً عَلَيْكَ ، أَنْتَ كَمَا أَثْنَيْتَ عَلَي نَفْسِكَ !
كلام أميرالمؤمنين عليه السّلام: لَمْ أَكُ بِالَّذِي أَعْبُدُ مَنْ لَمْ أَرَهُ
جواب امام باقر عليه السلام از سؤال مرد خارجي: « آيا خدا را ديدهاي؟!»
خطبۀ أميرالمؤمنين عليه السّلام در معرّفي خداوند در پاسخ ذعلب
ابيات ملاّي رومي درعظمت مقام وحدت ديدن أميرالمؤمنين حقّ تعالي را
ابيات ملاّي رومي در عظمت لقاء الله أميرالمؤمنين عليه السّلام
چون تو بابي آن مدينۀ علم را چون شـعاعي آفتـاب حـلم را
امام صادق عليه السّلام: هر كس بگويد خداوند با چشم سر ديده ميشود كافر است
پايان خبر جامع امام صادق عليه السّلام در عرفان خدا ، بنا به روايت خزّاز قمّي
فَسُبْحانَ مَنْ لَيْسَ لِذاتِهِ خِفآءٌ إلاّ الظُّهورُ ، وَ لا لِوَجْهِهِ حِجابٌ إلاالنّورُ
كلمات بعضي از بزرگان علم ، در عجز از ادراك نهايت توحيد
زهي نادان كه او خورشيد تابان به نور شمع جويد در بيابان
ترجمۀ أبيات ابن فارض در كيفيّت رؤيت خدا و عرفان انسان كامل
حقيقت انسان كامل در وصول به اعلي ذِروۀ عرفان به لسان ابن فارض
مبحث 19 و 20: منطق قرآن هر گونه وجود و آثار وجود را در خدا حصر ميكند
بحث پيرامون آيۀ: وَ هُوَ الَّذِي فِي السَّمَآءِ إِلَـٰهٌ وَ فِي الارْضِ إِلَـٰهٌ
علاّمه: قرآن صريحاً وحدت حقّ تعالي را بالصّرافه ميداند
علاّمه: وحدت بالصّرافه، جميع موجودات را در خود گرد آورده است
آيات قرآن صفت قهّار را به دنبال وحدت بالصّرافه ذكر ميكند
مبحث 21 تا 24: معني تشخّص وجود: لا هُوَ إلاّ هُو
تفسير علامه (قدّه) در آيۀ: ءَ أَرْبَابٌ مُّتَفَرِّقُونَ خَيْرٌ أَمِ اللَهُ الْوَ'حِدُ الْقَهَّارُ
تفسير علامه (قدّه) در آيۀ: إِن الْحُكمُ إِلا لِلَّهِ أَمَرَ أَلا تَعْبُدُوا إِلا إِيَّاهُ
صبغۀ توحيد در وجود با ظهور محيي الدّين بصورت برهان درآمد
مكتوب عبد الرّزّاق كاشي به علاء الدّولة سمناني در وحدت وجود
نزاع عَلَمين آيَتَين: سيّد أحمد كربلائيّ و شيخ محمّدحسين اصفهانيّ بر وحدت وجود
حاج شيخ بعد از رحلت حاج سيّد أحمد ، كلام او را ميپذيرد
ابيات صاحب بن عبّاد: رَقَّ الزُّجاجُ وَ رَقَّتِ الْخَمْرُ
رسالة الحاقيّه: ردّ كتاب «الاخبار الدّخيلة» راجع به توقيع وارد در ماه رجب
اشكالات صاحب كتاب «الاخبار الدّخيلة» بر توقيع وارد در ماه رجب
سيرۀ علماي شيعه در باب ادعيه و زيارات بر حفظ و قرائت آنها بوده است
فقدان به معني اعدام و نيستي است، نه غيبت و عدم مصاحبت