اطلاعات عمومی

گل آهار

مجله اینترنتی پرمطلب: گل آهار از جنس Zinnia و گلستارگان(Asteraceae) بومی صحرای گیاهان وحشی در مکزیک بوده و این گونه(الگانس) معروف تر و شناخته شده تر از سایرین میباشد.

گل آهار
رنگ گل آن بسیار گسترده از رنگ سفید ، کرم ، زرد ، سبز ، پرتقالی ،صورتی ، قرمز ، برنزی ، نارنجی ، خرمایی ، بنفش ، ارغوانی و یاسی است و بعضی از آنها راه راه و خالدار میباشند.

گل آهار بسیار زیباست و در باغهای قدیمی بسیار از آن استفاده می‌شده است.
اندازه گونه های متنوع آن از کمتر از ۱۵ سانتی متر بلندی تا معمول ​​۴۵ تا ۶۰ سانتی متر میباشد و گونه های بلند آن به ۷۵ تا ۹۰ سانتی متر نیز میرسند
فصل گل دادن از خرداد تا فصل سرما ادامه خواهد داشت.

گل آهار

خاک لوم به خوبی زهکشی شده را ترجیح می دهند. قرار گرفتن در معرض خورشید کامل را میپسندند. آنها خشکسالی و کم آبی را به خوبی تحمل میکنند و تابستانهای خشک و گرم را ترجیح می دهند و به راحتی از سرما آسیب میبینند.

هرچند که برای رشد مطلوب خاک آن رطوبت کافی را میبایست داشته باشد، باید توجه داشت که آب و هوای بارانی و بسیار مرطوب برایش مضر است.
گل آهار به کود خاصی نیاز ندارد و در یک خاک خوب باغچه نیز رشد می کند
مراقبت های بیشتر میتواند شامل وجین کردن، تنک کردن اطراف بوته، آبیاری منظم در روزهای گرم تابستان و احیاناً استفاده از یک کود مایع (ماهی یک بار) خواهد بود.

گل آهار

گل آهار به صورت یک ساله کاشته می شود. بذر آنرا در اردیبهشت ماه در خزانه می‌كارند و در تیر ماه آنرا نشا كار می‌كنند. این گل از گیاهانی است كه بذر آن مستقیماً در محل اصلی یعنی حاشیه‌های گل‌كاری كاشته می‌شود و رشد آن بسیار زیاد است.

گردآوری شده توسط: بخش گل و گیاه سایت پرمطلب

pormatlab.com/plants

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا