اطلاعات عمومی

گیاه سمپرویووم آراکنویدیوم

سمپرویووم آراکنویدیوم که گاهی به نام گیاه تار عنکبوت نیز شناخته می شود یک گیاه چند ساله از جنس Sempervivum در خانواده Crassulaceae است. نام arachnoideum به رزت های مرکزی خز داری است که شبیه تار عنکبوت است.

سمپرویووم آراکنویدیوم
سمپرویووم آراکنویدیوم

این گیاه کوچک همیشه سبز چند ساله آبدار که درون برگ های رزت شکل محکمی با قطر ۳۰ سانتی متر یا بیشتر که بیشتر در باغ های سنگی کشت می شود.دارای گونه های خیلی متنوعی است و دارای شکل کاکل دار و کوتوله مانند است که همه ان ها برای گونه جدید هیبرید می شوند.گل از روزتی تشکیل شده که کوچک است و دارای ۵۰ تا ۶۰ برگ می باشد.

سمپرویووم آراکنویدیوم
سمپرویووم آراکنویدیوم

بعضی از اشکال خوشه هایی از توپ های ۱-۲ سانتی متری است و در تعدادی دیگر بزرگتر است . بعضی آن ها مقدار زیادی کرک دارند و بعضی کرک شان کمتر است . اغلب قرمز رنگ هستند، تعدادی خرمایی مایل به قرمز و تعدادی نیز سبز هستند.
گل ها اغلب صورتی هستند اما سفید یا قرمز روشن نیز وجود دارد.گل ها رد راس ساقه بلند نازک ۲۰ سانتی متر قرار دارند . این روزت بعد از تولید دانه می میرد.

سمپرویووم آراکنویدیوم
سمپرویووم آراکنویدیوم

کشت آن ها بسیار آسان است اما از رطوبت زمستان باید در امان باشد . آفتاب زیاد و سایه کم را تحمل می کند ولی برای رشد بهتر آفتاب زیاد بهتر است .مخلوط خاک مورد استفاده باید به خوبی خشک باشد و به آب کمی نیاز دارد و اگر سیراب شود موجب پوسیدگی می شود و در طول فصل رشد در فاصله بین دو آبیاری باید خاک خشک شود و در طول ماه های زمستان نیاز به مقدار بسیار کمی آب دارند.
برای استفاده دارویی از گیاه نمی توان گفت که عوارض جانبی ندارد ولی استفاده دارویی از گیاه باید زیر نظر یک حرفه ای باشد.
سمپرویووم معمولاً جهت استفاده های زینتی نیز کاشته می شود
با قلمه زدن خوشه ها می توان آن ها را تکثیر کرد

 

گردآوری شده توسط: مجله اینترنتی پر‌مطلب > گیاهان > کاکتوس

pormatlab.com

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا