اطلاعات عمومی

گیاه زاگیتاریا مونتویدنسیس

زاگیتاریا گونه ای از گیاه گلدار از جنس Sagittaria در خانواده تیرکمان آبى یا Alismataceae است و بومی شمال و جنوب آمریکا است. و دارای نام های مختلف از جمله غول نوک پیکان و پیکان کالیفرنیا Giant Arrowhead and California Arrowhead است. این گیاه آبزی است و در آبهای کم عمق یافت می شود.زاگیتاریا گونه ای از گیاه گلدار از جنس Sagittaria در خانواده تیرکمان آبى یا Alismataceae است و بومی شمال و جنوب آمریکا است.

و دارای نام های مختلف از جمله غول نوک پیکان و پیکان کالیفرنیا Giant Arrowhead and California Arrowhead است. این گیاه آبزی است و در آبهای کم عمق یافت می شود. گیاهان خانواده تیرکمان آبى آبزى بوده و داراى ساقه‌هائى منفرد، گل‌دهنده و بدون شیرابه‌ هستند. برگ‌ها غالباً پهن و گل‌آذین آنها به‌صورت پانیکول یا به‌ندرت چتر است. گل‌ها یک‌جنسى و یا دو جنسی، منظم، داراى سه کاسبرگ، سه گلبرگ و شش پرچم و برچه (گاهى بیشتر) هستند. تخمدان فوقانی، تخمک یک تا دو عدد تمکُّن قاعده‌اى یا حاشیه‌اى و میوهٔ آنها فندقه است.

این گیاهان بیشتر در مناطق معتدله و گرم مى‌رویند. زاگیتاریا دارای برگ های بدون کرک است. استوانه ای شکل در برش عرضی آن با دمبرگ اسفنجی که ممکن است طول بیش از ۰٫۷۵ متر (۲٫۵ فوت) داشته باشد. گل آذین آن معمولا کوتاه تر از برگ ها و در بستر خوابیده است. گل ها در حلقه ها و یا جفت در گره هستند. آنها دارای سه گلبرگ، که هر کدام با یک پایه زرد ، و سه کاسبرگ سبز و سفید است ک ه ضخامت آن تا ۵ سانتی متر میشود. گلدهی آن از ماه ژوئن تا سپتامبر است. دمای قابل تحمل این گیاه ۱۵ تا ۲۶ درجه سانتی گراد بوده و محدوده PH این گیاه ۶٫۵ تا ۷٫۵ است و سختی (GH)قابل تحمل این گیاه ۱-۱۳ dh می باشد. این گیاه نگهداری چندان سختی ندارد و سرعت رشد آن متوسط بوده و شما میتوانید در وسط یا جلوی تانک این گیاه را بکارید. زاگیتاریا به نور چندان بالایی نیاز ندارد و در محدوده نور روشن تا روشن معتدل، رشد مناسبی دارد.

این گیاه بدون co2 هم بخوبی رشد می کند ولی تزریق co2 تاثیر زیادی در رشد این گیاه دارد . بهترین نتیجه را هنگامی خواهید گرفت که بستری غنی شده از مواد مغذی داشته باشید . این گیاه به کمبود آهن بشدت واکنش نشان می دهد و وقتی در میزان آهن کمبود داشته باشد برگهایش ممکن است به رنگ زرد در می آید.

گردآوری شده توسط: مجله اینترنتی پٌر‌مطلب > گیاهان > گیاهان آبزی

pormatlab.com

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا