اطلاعات عمومی

گیاه دم گربه ای

این گیاه به شکل تشک ضخیمی است که مانع از عبور قایق ها میشود ، همچنین باعث مسدود شدن مصرف آب قناتها و مانع از مهاجرت ماهی آنادروموس میشود دارای ساقه هایی به طول ۲ متر و یا طولانی تر و تولید ریشه در فواصل معین در امتداد ساقه است.

دم گربه ای یک گونه از گیاهان آبزی از جنس Egeria و خانواده Hydrocharitaceae بومی مناطق گرم معتدل آمریکای جنوبی، جنوب شرقی برزیل ، آرژانتین و اروگوئه است که در عمق (تا ۴ متری) زیر آب رشد میکند.دم گربه ای یک گونه از گیاهان آبزی از جنس Egeria و خانواده Hydrocharitaceae بومی مناطق گرم معتدل آمریکای جنوبی، جنوب شرقی برزیل ، آرژانتین و اروگوئه است که در عمق (تا ۴ متری) زیر آب رشد میکند. Egeria Densa گیاهی تاثیر گذار در آبراه های کم عمق است.

 

گیاه دم گربه ای
گیاه دم گربه ای

برگ های آن در حلقه های چهار تا هشت تایی، به طول ۱ تا ۴ سانتی متر و گستردگی ۲ تا ۵ میلی متر ، می باشد. این گیاه دوپایه دارای گل های نر و ماده بر روی گیاهان جداگانه است؛ گل آن ۱۲ تا ۲۰ میلی متر قطر دارد با سه گلبرگ گرد و سفید رنگ به طول ۸ تا ۱۰ میلی متر بر روی گیاهان نر ، و طول ۶ تا ۷ میلی متر بر روی گیاه ماده سرعت رشد این گیاه سریع است و شما می توانید در وسط تانک یا در عقب تانکتون این گیاه رو بکارید میزان رشد آن بستگی زیادی به مقدار نور و مواد غذایی موجود دارد.

 

رشد آن در شریط نامناسب متوقف نمی شود، ولی گیاه شروع به رنگ پریدگی، و رشد پیچک‌ها و برگ‌های نازک آن کم می‌گردد این گیاه به نور متوسط نیاز دارد و در محدوده نور متوسط – خیلی زیاد رشد مناسبی دارد. بعلاوه رشد و رنگ این گیاه به نور و کود مورد استفاده نیز بستگی دارد. این گیاه از گیاهان آبزی زیر آبی بوده و دمای مناسب آب محل رشد آن ۱۲ تا ۲۸ درجه سانتیگراد با GH : 2-25 و PH : 5-9 میباشد این گیاه نگهداری چندان سختی ندارد و سطح نگهداری این گیاه آسان – متوسط می باشد. densa Egeria از گیاهان آکواریومی محبوب در تمام جهان است. با توجه به گزارش (cf. Tropica link) این گیاه دارای ترشح مواد آنتی بیوتیک است که می تواند کمک به جلوگیری از رشد جلبک سبز آبی کند.

گردآوری شده توسط: مجله اینترنتی پٌر‌مطلب > گیاهان > گیاهان آبزی

pormatlab.com

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا