اطلاعات عمومی

گیاه خزه کریسمس

خزه کریسمس و خزه جاوا بسیار به هم شباهت دارند دقت نمایید که طرح شاخه های خزه کریسمس بسیار منظم تر از خزه جاوا است و کمی شکل برگ هایش فرق می کند. این گیاه رشد کندی دارد اما این حسن را دارد که نگهداری اش آسان است و حتی تقریباً می تواند در آکواریومی فقیر از نور و بدونCo2 هم رشد کند بسته به شیوه نگهداری، به شکل های مختلفی دیده می شود. چنانچه روی چوب یا صخره و سنگ نصب شود، برگهایش مثلثی شکل و سه گوش رشد می کنند و ظاهری همانند درخت کریسمس پیدا می کند. اگر بصورت آزاد و شناور در تانک رها شود، برگهای سه گوش؛ نمود کمتری پیدا خواهند کرد. خزه کریسمس در نور کم، کم پشت تر خواهد شد و باز هم ظاهرش همانند زمانی خواهد بود که شناور است.

گیاه خزه کریسمس
گیاه خزه کریسمس

خزه کریسمس گونه ای از گیاهان آبزی آب شیرین از جنس Vesicularia متعلق به خانواده Hypnaceae بومی آسیای مرکزی و جنوب شرقی میباشد و از آن به طور معمول در تزیین آکواریوم ها استفاده می شود. خزه کریسمس گونه ای از گیاهان آبزی آب شیرین از جنس Vesicularia متعلق به خانواده Hypnaceae بومی آسیای مرکزی و جنوب شرقی میباشد و از آن به طور معمول در تزیین آکواریوم ها استفاده می شود.

گیاه خزه کریسمس
گیاه خزه کریسمس

تنها زمانی که در زیر نور قوی قرار گرفته باشد و به یک شیء دیگر چسبیده یا نصب شده باشد می توان آن را به شکل واقعی اش یعنی به شکل درخت کریسمس دید. خزه کریسمس نیازمند نور زیادی نمیباشد و در محدوده نور کم-متوسط به خوبی رشد میکند.دمای مناسب رشد آن ۱۸ تا ۲۵ درجه سانتیگراد است گرچه می تواند حتی در دمای حداکثر ۸۵ تا ۹۰ درجه فارنهایت (۲۹ تا ۳۲ درجه سانتیگراد) زندگی بماند. خزه کریسمس نیازمند نور زیادی نمیباشد و در محدوده نور کم-متوسط به خوبی رشد میکند.دمای مناسب رشد آن ۱۸ تا ۲۵ درجه سانتیگراد است گرچه می تواند حتی در دمای حداکثر ۲۹ تا ۳۲ درجه سانتیگراد زندگی بماند. اسیدیته آب (PH) بین ۵٫۵ تا ۷٫۵ و سختی آب بین ۹ تا ۱۳ dh مناسب رشد خزه کریسمس میباشد. خزه کریسمس را می توان به راحتی از طریق تقسیم، تکثیر کرد.

گردآوری شده توسط: مجله اینترنتی پٌر‌مطلب > گیاهان > گیاهان آبزی

pormatlab.com

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا