اطلاعات عمومی

کاکتوس پاکی سرئوس

رنگ خارها خاکستری که گاهی در قسمت راسی سیاه رنگ اند.گل های زنگی شکل یا گاهی قیفی شکل به بلندی ۴ تا ۱۰ سانتی متر در طیف رنگ سفید و زرد و سبز مایل به قهوه ای در بهار و اوایل تابستان ،شب هنگام شکوفا می شوند.میوه دارای خارهای سرخ تا زرد طلایی می باشند.

پاکی سرئوس بومی پهنه های گسترده کشور مکزیک است و در کالیفرنیا نیز پراکندگی دارد نام آن از (thick-cereus) گرفته شده است .

از کاکتوس های ستون مانند سریع الرشد بوده که دارای شماری گونه های درخت مانند نیز می باشد. نام گونه pecten aboriginum به لاتین به معنی “شانه” است زیرا میوه ان به عنوان شانه مورد استفاده بوده استپاکی سرئوس بومی پهنه های گسترده کشور مکزیک است و در کالیفرنیا نیز پراکندگی دارد نام آن از (thick-cereus) گرفته شده است . از کاکتوس های ستون مانند سریع الرشد بوده که دارای شماری گونه های درخت مانند نیز می باشد. نام گونه pecten aboriginum به لاتین به معنی “شانه” است زیرا میوه ان به عنوان شانه مورد استفاده بوده است دارای بدنه ای به رنگ سبز و آبی مایل به سبز با ۱۰ تا ۱۲ شکاف مستقیم و آرئول های مجزا هستند.این کاکتوس ها در هوای آزاد بسیار کشیده شده و شاخه های به سوی بیرون تنه منشعب می نمایند .

پاکی سرئوس ها در سنین بالا تولید گل و بذر می نمایند. پاکی سرئوس در فصول بهار تا پاییز به آب کافی نیازمند هستند و تا دمای ۵ درجه سانتی گراد مقاومت نشان می دهند نور کم باعث رنگ پریدگی و تغییر شکل کاکتوس از حالت عادی و کوچک شدن خارها می شود که در این حالت باید کاکتوس را به تدریج در نور زیاد قرار داد و آبیاری بیش از حد نیز باعث پوسیدگی ریشه شده و نیز چون کاکتوس آب را در بافت های خود ذخیره می کند باعث ترک خوردن سطح آن می شود که در این حالت باید قسمت آسیب دیده را جدا کرده و از بقیه قسمت ها قلمه گیری کرد.

میوه این گیاه می تواند پخته شود و همچنین از تنه ان برای مهار خونریزی یا از پودر ان برای درمان بیماری های عفونی استفاده می شود بذر آن ها به علت درشت بودن به آسانی کشت می شود و پس از رویش نیز جوانه ها به سرعت رشد می کنند .

به گونه ای که در شرایط مناسب رشد می توان در زمان کوتاهی نهال های کوچک را از درون جایگاه خزانه در آورد و در گلدان های کوچک جای داد.

گردآوری شده توسط: مجله اینترنتی پر‌مطلب > گیاهان > کاکتوس

pormatlab.com

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا