اطلاعات عمومی

فهرستی از گرانترین مواد جهان

مجله اینترنتی پرمطلب:  در این مطلب لیستی برای شما کاربران عزیز جمع آوری کرده ایم که دارای ارقام و اطلاعات جالبی از گرانترین مواد جهان هستند که از دانستن آنها شگفت زده خواهید شد. پیشنهاد می کنم این مطلب جذاب را از دست ندهید.

توجه: قیمت گذاری این مواد بر اساس زمان انتشار این اخبار بوده و افرایش آنها در سالیان بعدی امری بدیهی است.

زعفران ۱۱ دلار معادل به ازای هر گرم : این ادویه بسیار خاص طعم فوق العاده ای به غذا می دهد و خواص دارویی زیادی دارد. فرایند کاشت و برداشت آن به شدت زمان بر و پر زحمت است. طعم و ویژگی که زعفران به غذا اضافه می کند، با هیچ چیز دیگری قابل مقایسه نیست.

طلا ۵۶ دلار  به ازای هر گرم : شناخته شده ترین فلز گرانبهای جهان که هیچ بانویی نمی تواند به راحتی از کنار آن بگذرد. طلا از زمان های بسیار قدیم مورد توجه قرار داشته و از هر چیزی زیبا تر به نظر می رسد.

رودیم ۵۸ دلار به ازای هر گرم : این فلز  از گرانترین مواد جهان از خانواده پلاتین است و عنصری بسیار کمیاب به شمار می رود. در یک تُن پوسته زمین تنها ۰٫۰۰۱ گرم رودیم وجود دارد.

پلاتین ۶۰ دلار  به ازای هر گرم : این فلز کمیاب و قیمتی رنگی نقره ای دارد و همانند طلا در برابر اسیدها، بازها و دیگر ترکیبات شیمیایی مقاوم است.

مت‌ آمفتامین شیشه ۱۰۰ دلار  به ازای هر گرم : مصرف و یا به همراه داشتن این ماده منع قانونی دارد و استفاده آن می تواند پیامدهای جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.

شاخ کرگدن ۱۱۰ دلار  به ازای هر گرم : آن ها به خاطر خواص دارویی خارق العاده و قابل استفاده بودن در ساخت دسته های چاقو، قیمت بالایی دارند. به علت سوء اسفاده قاچاقچیان، کرگدن ها در خطر انقراض قرار گرفته اند.

هروئین ۱۳۰ دلار به ازای هر گرم : این ماده مخدر از گرانترین مواد جهان می تواند زندگی شما را کاملا نابود کند. بهتر است هیچگاه سراغ آن نروید. نایاب بودن علت اصلی قیمت بالای این ماده به شمار می رود.

کوکائین ۲۳۶ دلار به ازای هر گرم : این پودر کریستالی از گرانترین مواد جهان به شدت خطرناک است، قیمت بالایی دارد و در مقایسه با هروئین خالص تر و طبیعی تر محسوب می شود.

ال اس دی ؛ ۳۰۰۰ دلار  به ازای هر گرم : این ماده مخدر روان گردان از گرانترین مواد جهان به شدت گران است و مصرف آن می تواند منجر به مرگ شود. فرایند تولید این ماده زحمت زیادی دارد و همین امر قیمت آن را افزایش می دهد.

لوتونیوم ۴۰۰۰ دلار  به ازای هر گرم : این ماده رادیو اکتیو شکننده رنگی بین سفید و نقره ای دارد. از آن می توان برای ساخت سلاح های هسته ای، سوخت و یا منبع انرژی فضاپیما ها استفاده کرد.

پیانیت ۹۰۰۰ دلار  به ازای هر گرم : این سنگ قیمتی بسیار کمیاب است و عده کمی حتی از وجود آن آگاهی دارند. ماده یاد شده رنگی نارنجی یا قرمز متمایل به قهوه ای دارد و تنها ۶۵ سال از کشف آن می گذرد. تنها چند صد عدد از آن ها در تمام دنیا وجود دارد.

تافیت ۲۰,۰۰۰ دلار به ازای هر گرم  : این سنگ قیمتی دارای رنگ های بنفش، صورتی، قرمز و سفید است و در مقایسه با الماس ها بسیار نایاب تر به شمار می رود. علی رغم این مسئله، از تافیت چندان برای ساخت زیور آلات استفاده نمی شود و همین مسئله آن را گران تر می کند.

تریتیوم  ۳۰,۰۰۰ دلار  به ازای هر گرم : این سوخت برای ایجاد نور کاربرد دارد و تولید تنها ۴۵۰ گرم از آن بیش از ۱۵ میلیون دلار هزینه خواهد داشت.

الماس ۵۵,۰۰۰ دلار  به ازای هر گرم : مشهورترین سنگ قیمتی جهان که به شدت مورد توجه خانم ها قرار دارد.

کالیفرنیم؛ ۲۵ تا ۲۷  به ازای هر گرم : گرانترین عنصر شیمیایی جهان که از زمان کشف (۱۹۵۰) تا به حال تنها یک بار ترکیب شده است.

پادماده ۶۲٫۵ میلیون دلار به ازای هر گرم : تولید یک میلی گرم از گرانترین ماده جهان بیش از ۲۵ میلیون دلار هزینه خواهد داشت. از نظر تئوری ما می توانیم در آینده از ماده یاد شده به عنوان سوخت در فضاپیما ها استفاده کنیم. اما در حال حاضر برای تولید تنها یک گرم از آن تمام بشریت باید بدون استراحت به مدت یک سال کار کنند.

یشم سبز ۱۷۰ میلیون دلار  : معدنچیان میانماری موفق شدند بزرگترین یشم سبز جهان را در ایالت کاچین این کشور پیدا نمایند. این سنگ ۴۲۵ سانت ارتفاع و ۵۸۰ سانت طول دارد و وزن آن به بیش از ۲۰۰ تُن می رسد. این سنگ خیره کننده به چین فرستاده خواهد شد تا از آن برای ساخت جواهرات گران قیمت استفاده شود.

www.pormatlab.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا