سلامت

طول عمر ایمپلنت دندانی همراه با بهداشت دهان

سایت پرمطلب :  رعایت بهداشت دهان چقدر در طول عمر ایمپلنت دندانی نقش دارد؟
ایمپلنت به دلیل محروم بودن از سدهای دفاعی دندان‌های طبیعی در برابر تجمع پلاک میکروبی آسیب‌پذیر‌تر از دندان هستند. از طرفی رعایت بهداشت اطراف روکش ایمپلنت مشکل‌تر از دندانهای طبیعی خواهد بود. هرگز این تصور را نداشته باشید که چون ایمپلنت‌های فلزی عضوی مصنوعی هستند شما از انجام مراقبتهای بهداشتی معاف خواهید بود.

ایمپلنت
ایمپلنت

دندان‌پزشکان تاکید می‌کنند پس از انجام درمان ایمپلنت، بیمار برای مراجعات دوره‌ای به آنها مراجعه کند. این مراجعات چه لزومی دارد؟

محیط ظاهرا آرام یک دهان حتی در حالت سلامت، در واقع صحنه نبرد دائمی چند صد گونه باکتری برای بقا می‌باشد. امکان تجمع پلاک میکروبی در اطراف روکش ایمپلنت بیشتر از دندان طبیعی است. مراجعات منظم به درمانگر شما این امکان را می‌دهد که هرگونه پلاک میکروبی والتهاب ناشی از آن را سریعا تشخیص داده و با ساده‌ترین روش‌ها حذف کند.

همچنین یکی از شگفت‌آور‌ترین پدیده‌های بدن یعنی «جویدن» در این محیط صورت می‌گیرد. پخش نیروهای جویدن به صورت یکنواخت بر روی دندان‌ها نیاز به هماهنگی عضلات، جور شدن مناسب تاج دندانهای مقابل و مجاور و… دارد. در صورتیکه به هر دلیل، اشکالی در این سیستم به‌هم پیوسته به وجود بیاید، نیروی وارد بر پایه ایمپلنت فرا‌تر از محدوده قابل تحمل آن خواهد بود. در صورت مراجعه به‌موقع، درمانگر قبل از بروز آسیب جدی قادر به رفع آن خواهد بود.

 

ایمپلنت‌ها هم در برابر باکتری وهم در برابر فشارهای غیر متعادل ِجویدن، آسیب‌پذیر‌تر از دندان‌های طبیعی هستند.
ایمپلنت‌ها جزئی از بدن شما شده‌اند تا در این محیط پر مخاطره، برای شما بجوند، زیبایی واعتماد به نفس برایتان به ارمغان بیاورند، از تحلیل تدریجی استخوان آرواره شما پیشگیری کنند و… در یک کلام کیفیت زندگی شما را بالا‌تر ببرند. به خاطر داشته باشید اگر شما امروز ایمپلنت دارید برای این است که در گذشته یک‌بار دندان‌های طبیعی خود را در این صحنه نبرد تنها گذاشته‌اید. با ایمپلنت‌های خود مهربان‌تر از دندا‌‌ن‌هایتان باشید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا