سلامت

رابطه تب با دندان درآوردن کودک

سایت پر مطلب : همیشه تب بالا با دندان در آوردن مرتبط دانسته می‌شد. اما پزشکان پی برده‌اند که این‌گونه نیست و دمای بالا و غیرطبیعی این بچه‌ها، دلایل پنهانی دارد که به فرآیند دندان درآوردن ارتباطی ندارند. والدین و پزشکانی که با کودک دارای تب بالا برخورد می‌کنند، باید معاینات گسترده‌ای از آن‌ها انجام دهند و شرایط وی را به دندان درآوردن نسبت ندهند. بررسی پزشکان نشان داده که معمول‌ترین نشانه‌های این فرآیند بدخلقی، ریزش آب دهان و لثه‌های متورم است. مسلماً خارش یا درد در ناحیه لثه‌ها موجب بدخلقی می‌شود، زیرا دندان به آن فشار می‌آورد.

دندان درآوردن کودک
دندان درآوردن کودک

 

والدین باید بر شرایط کودک نظارت کنند و از عوامل مهمی مانند تغذیه و آب باخبر باشند. نشانه‌های دیگری که هم ممکن است هنگام دندان درآوردن بروز کنند، مانند افزایش کم دمای بدن (تا ۳۸/۳)، مشکلات خواب، کاهش اشت‌ها و در موارد نادری تهوع، کهیر و اسهال. بچه‌های کوچک قادر نیستند دلیل واقعی ناراحتی خود را به والدین یا پزشکان بفهمانند؛ بنابراین بیشتر تشخیص‌ها فرضی هستند.

حتی در قرن هجدهم، دندان درآوردن فرآیندی بسیار پیچیده در نظر گرفته می‌شد که می‌توانست به مرگ کودک بیانجامد. برای دوره‌ای طولانی، تشنج را نیز به دندان‌ در آوردن نسبت می‌دادند؛ اما پزشکان دریافتند که تشنج علامت صرع است و ارتباطی با دندان درآوردن ندارد. اکنون ‍پزشکان به این نتیجه رسیده‌اند که تب با دندان درآوردن مرتبط نیست و مربوط به بیماری‌های دیگری است که هم‌زمان کودک را مبتلا می‌کند و علت هر تب بالایی در کودک باید پیدا شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا