سلامت

 خواص خرمالو گوجه فرنگی نارنجی پوش!

خرمالو سرشار از ویتامین C و بتاکاروتن، تقویت کننده سیستم ایمنی بدن

پرمطلب: میوه‌ای شبیه گوجه فرنگی است، یک گوجه فرنگی نارنجی پوش. با همان پوست نازک و ظریف که وقتی گازش می زنید لب و لوچه را جمع می کند. بله خرمالو را می گوییم. یک میوه ی پاییزی پرطرفدار.

خواص خرمالو گوجه فرنگی نارنجی پوش
خواص خرمالو گوجه فرنگی نارنجی پوش

 

خرمالو از جمله میوه هایی است که اگر چه در حالت نارس گس و سفت است ولی اگر آن را در دمای معمولی اتاق قرار دهید، به مرور خواهد رسید و نرم و شیرین می شود.

این میوه دقیقاً مناسب روزهای سرد پاییزی است که بیشتر مردم کمی احساس خستگی و بی حالی می کنند. خرمالو به اندازه ی انگور انرژی زا است.

در غرب به خرمالو زردآلوی ژاپنی یا سیب آسیایی هم گفته می شود. این میوه شبیه یک گوجه فرنگی بزرگ با پوست صاف و نرم می باشد. خرمالو یک میوه ی چینی است و میوه ی ملی کره ای ها و ژاپنی ها هم محسوب می شود.

در این کشورها خرمالو در وسعت زیادی کشت و مصرف می شود. درخت خرمالو یک درخت تزیینی زیبا می باشد که به راحتی قابل کشت است. رشد این درخت کم است و ارتفاع آن به زحمت از ۵ تا ۱۰ متر تجاوز می کند. درخت خرمالو عاشق آب و هوای مدیترانه ای است اما سرمای زیاد را هم دوست دارد.

خرمالو در قرن نوزدهم میلادی پا به اروپا گذاشت. امروزه این میوه نه تنها در ژاپن و ویتنام کشت می شود بلکه در برزیل، ایران، لبنان، اسپانیا، ایتالیا، تونس، الجزایر و حتی آمریکا نیز کاشته می شود. باید بدانید که حدود ۳۰۰۰ گونه ی مختلف از این میوه وجود دارد.

در زیر به چند خواص خرمالو اشاره کرده ایم.

سرماخوردگی و آنفلونزا

خرمالو به دلیل محتوای ویتامین C می تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و از ابتلا به آنفولانزا و سرماخوردگی جلوگیری کند.

 

درمان سنگ کلیه

خرمالو به دلیل مقادیر بالای پتاسیم و کلسیم به عنوان یک دیورتیک طبیعی عمل می کند که می تواند به پاک سازی مثانه و کلیه کمک کرده و برای درمان بیماری های کلیه و سنگ کلیه مفید باشد.

 

قلب

مقادیر بالای فیبر محلول و آنتی اکسیدان های موجود در خرمالو برای کاهش فشار خون بالا و جلوگیری از بیماری های قلبی و عروقی مفید هستند.

 

کبد چرب

خرمالو یک منبع عالی از آنتی اکسیدان هاست که نقش کلیدی در سم زدایی و سلامت کبد دارد و می تواند برای درمان کبد چرب مفید باشد.

 

کم خونی

مس یکی دیگر از مواد معدنی موجود در خرمالو است که می تواند باعث افزایش گلبول های قرمز خون و درمان کم خونی شود.

 

خواص خرمالو نارس و نرسیده

خرمالو نارس و نرسیده برای درمان خونریزی گوارشی و تقویت معده مفید می باشد.

اگر می خواهید از خوردن خرمالو لذت ببرید خرمالوی کاملا رسیده ای انتخاب کنید. بهتر است از یک قاشق چایخوری کوچک برای مصرف خرمالوی رسیده استفاده کنید.

خرمالوهای نارس طعم گسی دارند و لب و دهان را جمع می کنند به خاطر اینکه حاوی تانین هستند. اگر از این طعم و حس خوشتان نمی آید صبر کنید تا خرمالویتان کاملا برسد. این میوه در دمای محیط می رسد. اگر به مدت چند روز کنار سیب یا موز بماند خیلی زودتر می رسد.

اگر اهل مصرف میوه های یخ زده هم هستید باید بدانید می شود این میوه را نیز فریزر بگذارید و بعدها مصرف کرد.

خرمالو را می توانید بگذارید روی درخت بماند تا کاملا نرم و پودینگی و رسیده شود و موقع مصرف از درخت بکنید البته اگر پرنده ها اجازه بدهند و نوش جان کنید.

ما خرمالو را به صورت نارس، هر بار به اندازه یک سبد می چینیم و داخل یخچال می گذاریم.

داخل یخچال خوب می مانند و شل نمی شوند.

به اندازه ی مصرف هم هر بار لب پنجره (مکانی گرم) می چینیم تا کاملا شل و رسیده شوند.

حتما بگذارید تا کاملا نرم و رسیده شود و بعد مصرف کنید.

 

 

www.pormatlab.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا