سلامت

ترس از هزینه‌های دندان‌پزشکی و خلاصی از آن

سایت پرمطلب : وقتی شما به دندان درد مبتلا شوید حاضرید هر چقدر هم شده از دسترنجتان بپردازید تا از درد موجود رهایی پیدا کنید؛ چرا که ادامه فعالیت وکسب وکار با چنین دردی امکان پذیر نیست.
اینکه چرا درمانهای دندان‌پزشکی بنظر مردم گران می‌رسند نتیجه چندین عامل است. این مسئله با میزان هزینه‌های آموزش، مواد اولیه، اقدامات درمانی مورد نیاز، تعداد جلسات موردنیاز برای درمان و تجربه و تخصص فرد درمان کننده مرتبط است. با همه این توضیحات کنترل پرداخت هزینه‌های زیاد دندان‌پزشکی در دست شماست. راههای بسیار ساده‌ای وجود دارند که با درنظر گرفتن این راه‌ها شما می‌توانید از هزینه‌های زیاد دندان‌پزشکی دور شوید:

پیشگیری:
بهترین و ارزان‌ترین اقدام، پیشگیری از بیمار شدن است. این مسئله بخصوص در درمانهای دندان‌پزشکی اهمیت دارد. بسیاری از مشکلاتی که افراد با دندان‌هایشان پیدا می‌کنند می‌تواند با روشهای انجام صحیح بهداشت دهان و دندان‌پیشگیری شود. بهداشت صحیح دهان ودندان شامل دوری از استفاده از مواد غذایی قندی دربین وعده‌های غذایی، شستشوی دهان و دندان‌ها با انجام مسواک زدن و نخ زدن صحیح دندان‌ها است.

مراقبت دوره‌ای یا ویزیت دوره‌ای هر ۶ ماه یکبار:
این مراقبت‌ها کمک شایانی در تعیین نواقص بهداشتی و نیاز به اقدامات پیشگیری و تشخیص زود هنگام مشکلات دارد. بنابراین با تشخیص مشکلات در مراحل اولیه نیاز‌های درمانی کمتری وجود داشته و هزینه بسیار کمتری هم برای آن پرداخت می‌شود.

مداخله سریع:
اگر به هر دلیلی نتوانسته‌اید مراقبت‌های دوره‌ای توسط دندان‌پزشک را انجام دهید و مشکلی در دندا‌‌نهایتان احساس می‌کنید آنرا به امروز و فردا موکول نکنید. باید بدانید که پیشرفت مشکلات دندان‌پزشکی هزینه‌های درمان آنرا افزایش می‌دهد. همه ما با مفهوم تورم و افزایش قیمت‌ها در طی زمان خیلی خوب آشنا هستیم.

بیمه‌های دندان‌پزشکی:
یکی از راههای حدوسط برای کنترل این هزینه استفاده از بیمه‌های تکمیلی است. اغلب بیمه‌های موجود درکشور بخش بسیار زیادی از هزینه‌های دندان‌پزشکی رابطور معمول نمی‌پردازند وبرای تحت پوشش قرار دادن این هزینه مبالغ اضافه‌ای را بعنوان پوشش‌های تکمیلی دریافت می‌کنند. در صورتی که پوشش تکمیلی برای هزینه‌های دندان‌پزشکی داشته باشید باز هم بایستی فرانشیز‌های مربوطه را در برخی از درمان‌ها پرداخت کنید.

انتخاب درمان‌های ارزان‌تر:
برخی از درمان‌ها در دندان‌پزشکی هزینه زیادتری دارند. مثلا دردرمانهای ترمیمی در برخی از دندان‌ها امکان انتخاب رنگ ماده ترمیمی وجود دارد. اگر در حال حاضر توان مالی بالایی ندارید برای کنترل بیماری می‌توانید در صورت صلاحدید دندان‌پزشک از روشهای ارزان‌تر استفاده کنید.

این‌ها فقط بخشی از پیشنهاداتی است که شما می‌توانید برای کاهش هزینه‌های دندان‌پزشکی داشته باشید اگر شما بخواهید موردی با آن اضافه کنید چه موردی است؟

منبع: دندانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا