آشپزی

بیسکویت با جو پرک بدون نیاز به فر

پرمطلب: درست کردن بیسکویت برای همه آسان نیست و احتمالا خیلی ها به دلیل نیاز به استفاده از فر هیچ وقت برای پختن آن اقدام نمی‌کنند.خوشبختانه راه های دیگری هم برای بیسکویت پختن وجود دارد که نیازی به استفاده از فر ندارد. در ادامه با ما همراه باشید تا با راه های متفاوت و جدیدتر بیسکویت درست کردن و شیرینی پزی آشنا شوید.

مواد لازم برای پخت

  • دو پیمانه شکر (۴۰۰ گرم)
  • یک پیمانه شیر (۲۲۵ میلی‌لیتر)
  • نصف پیمانه کره (۱۱۰ گرم)
  • یک چهارم تا یک سوم پیمانه (۳۰ تا ۴۰ گرم) پودر کاکائو
  • ۳ پیمانه جو پرک (۴۲۰ گرم)
  • تکه های شکلات (در صورت تمایل)

دستور پخت

قالب پخت را با کاغذ شیرینی پزی بپوشانید

هرچند که نیازی نیست شیرینی ها را بپزید اما هنوز به جایی مانند قالب شیرینی پزی برای نگه‌داری آن ها نیاز دارید. به غیر از قالب پخت می‌توان از قالب های مخصوص کاپ کیک هم استفاده کرد اما باید آن ها را هم با کاغذ شیرینی پزی بپوشانید. البته استفاده از قالب شیرینی پزی و کاپ کیک مزیت هایی هم دارد زیرا به دلیل تقسیم بندی مخصوصی که دارند شیرینی ها ظاهر بهتری به خود خواهند گرفت.

  • قبل از اینکه بیسکویت ها را در قالب پخت قرار دهید، بهتر است ابتدا قالب را در یخچال قرار دهید تا خنک شوند. هر چه قالب خنک تر باشد بیسکویت ها سریع‌تر آماده می‌شوند.

شکر، کره، شیر و پودر کاکائو را در یک ظرف با یکدیگر مخلوط کنید

با استفاده از یک قاشق بزرگ مواد گفته شده را با هم مخلوط کنید. در نظر داشته باشید که قبل از اینکه کره را به مخلوط به دست آمده اضافه کنید، آن را به قطعات کوچک‌تر تقسیم نمایید تا بهتر قاطی شود.

  • اگر به شیر حساسیت دارید، از جایگزین های دیگری مانند شیر بادام، شیر نارگیل، شیر سویا و یا شیر های بدون لاکتوز استفاده کنید.
  • یک چهارم قاشق غذاخوری نمک به مخلوط اضافه کنید. نمک کمی از شیرینی مخلوط را کاهش می‌دهد و همچنین باعث به وجود آمدن یک طعم مخصوص می‌شود. فراموش نکنید که نمک را باید قبل از آب شدن کره اضافه کنید و سپس آن را خوب به هم بزنید.

گاز را روشن کنید و آن را روی شعله متوسط قرار دهید

خمیر را روی شعله متوسط قرار دهید و مرتبا آن را هم بزنید تا نسوزد. هم زدن را تا زمانی ادامه دهید که کره به طور کامل آب شود. در کل این مرحله چندان طولانی نیست و ممکن است کل فرایند تقریبا چند دقیقه طول بکشد.

پس از جوشیدن مخلوط، شعله را خاموش کنید و جو پرک را اضافه کنید

حتما باید از جو پرک استفاده کنید. بعد از اضافه شدن جو، مخلوط را دوباره هم بزنید و تا جایی ادامه دهید که مخلوط یک دست شود.

با استفاده از یک قاشق مناسب خمیر را روی کاغذ چرپ شیرینی پزی بریزید

بیسکویت ها تقریبا شکل قاشق را به خود خواهند گرفت به همین دلیل بهتر است از یک قاشق مناسب استفاده کنید تا ظاهر بهتری به شیرینی‌ها داده شود. البته در آخر می‌توانید شکل آن ها را تغییر دهید و یا آن ها را پهن‌تر کنید اما به هر حال شکل اولیه آن ها کمی گرد است.

  • توپ های بیسکویتی درست کنید. برای ساخت توپ های بیسکویتی ابتدا آن ها را کمی گرد کنید تا حالت کروی بگیرند، سپس آن ها را در کاسه‌ای از پودر نارگیل، آجیل خرد شده و یا پودر کاکائو بغلتانید تا کاملا به بافت بیسکویت بچسبند.

بیسکویت ها را تزئین کنید

برای تزئین بیسکویت ها می‌توان از پودر هایی که در مورد قبل گفته شد استفاده کرد. استفاده از خامه و یا شکلات آب‌شده هم گزینه های خوبی هستند.

  • در کل برای تزئین کردن انتخاب های زیاد و متفاوتی دارید فقط باید از موادی استفاده کنید که با طعم بیسکویت هماهنگی داشته باشد تا همزمان هم بیسکویت ها خوشمزه‌تر شوند و هم ظاهر زیباتری داشته باشند.

بیسکویت ها را در فریزر قرار دهید تا خنک شوند

از آنجایی که بیسکویت ها به پخت نیاز ندارند، باید آن ها را در یخچال قرار دهید تا خنک شوند. ۳۰ دقیقه زمان مناسبی برای خنک شدن آن ها است، هرچند که می‌توان آن ها را به مدت ۱۵ دقیقه هم در فریزر قرار داد اما به هر حال هر چه بیشتر در فریزر باشند نتیجه بهتری خواهید گرفت.

 

pormatlab.com

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا