دکوراسیون

ایده‌های دکوراسیون داخلی منزل

مجله اینترنتی پرمطلب: دکوراسیون داخلی با این که از نظر بسیاری از افراد کاری ساده و راحت است، اما باید بدانید که این کار همانند باقی مشاغل نیازمند تخصص و مهارت خاص خود است؛ بنابراین قبل از این که بخواهید خودتان دست به کار شوید با کمی مطالعه و دیدن نمونه‌ها و هم چنین نکات و ایده‌های دکوراسیون داخلی، آگاهی‌های مورد نیاز را کسب کنید. مسلما در مدت زمان کم به اندازه‌ی یک متخصص و طراح داخلی نمی‌توانید دست به چیدمان منزلتان بزنید، اما با این حال می‌توانید از ایده‌های ارائه شده الهام بگیرید. ما نیز امروز جهت یاری دادن به شما به سراغ معرفی بهترین ایده‌ها رفته ایم.

 

۱. بازشو‌ها را نپوشانید

دکوراسیون داخلی منزل، با این ایده‌ها خانه خود را ژورنالی بچینید!
پنجره‌ها و بازشو‌ها نقش بسیار مهمی در دکوراسیون منزل ایفا می‌کنند و می‌توانند یک دکوراسیون را تا حد اعلا بالا یا پایین ببرند. بازشو‌ها سبب ورود نور به داخل و دید و منظر به بیرون می‌شوند. در حقیقت حضور نور طبیعی در منزل بسیار مهم و اساسی است. بهتر است تا آن جا که می‌شود از نور طبیعی به جای مصنوعی بهره برید. زیرا نور مصنوعی به مرور بر روحیه و سلامتی شما تاثیر خواهد گذاشت. از طرفی وجود تعداد بیشتر پنجره سبب سبکی فضا و هم چنین بزرگتر نشان دادن آن می‌شود؛ بنابراین سعی کنید به جای پوشاندن پنجره‌ها با پرده‌های ضخیم، از آن‌ها نهایت بهره را ببرید.

۲. تقارن را در چیدمان خود حفظ کنید

دکوراسیون داخلی منزل، با این ایده‌ها خانه خود را ژورنالی بچینید!
با ایجاد تقارن در قسمت‌هایی از خانه (نه همه‌ی بخش‌ها) به خصوص بخش‌های اصلی، آرامش و احساس سکون را به فضای خود هدیه دهید. برای مثال همانند نمونه‌ی آورده شده می‌توانید فضا را آرام‌تر جلوه داده و فضایی راحت‌تر برای ارتباط برقرار کردن ایجاد کنید. ذهن انسان تقارن را راحت تشخیص داده و با آن ارتباط بهتری برقرار می‌کند؛ بنابراین بهتان پیشنهاد می‌کنم از این قانون غافل نشوید و در بعضی قسمت‌ها آن را به کار برید.

۳. از قفسه‌ها استفاده کنید

دکوراسیون داخلی منزل، با این ایده‌ها خانه خود را ژورنالی بچینید!
استفاده از قفسه به دو دلیل رخ می‌دهد: اول به دلیل کمبود فضا و نیاز به فضای بیشتر جهت انبار کردن و ذخیره کردن وسایل و دلیل دوم به نمایش گذاشتن دکوری‌ها و المان‌های قشنگ و جذاب در منزل. از طرفی قفسه جنبه‌ی جدید و زیباتری دارد و خود می‌تواند به طراحی و دکوراسیون داخلی فضا کمک کند. انتخاب متریال قفسه به عهده‌ی خود شماست. اگر حس کردید فضایتان مرده و بی روح شده است، می‌توانید از متریالی متضاد فضا بهره برده و حال و هوای فضا را بهبود بخشید.

۴. از ایده‌های خاص استقبال کنید

دکوراسیون داخلی منزل، با این ایده‌ها خانه خود را ژورنالی بچینید!
مسلما طراحی‌های تکراری و مشابه هیچ جذابیت و زیبایی برای شما نخواهد داشت. باید سعی کنید فضایی خلق کنید که در آن ردپایی از خود شما و ایده‌ها و المان‌های جدید باشد. دیدن فضایی خاص برای مهمانانتان نیز جالب توجه خواهد بود. در حقیقت بهتر است فضای شما انعکاسی از شخصیت خودتان باشد تا بتوانید در آن احساس راحتی و تعلق مکان داشته باشید. اگر در تشخیص این امر ضعیف هستید از یک متخصص و طراحی داخلی مشورت بگیرید تا بتواند به جای شما بهترین انتخاب‌ها را انجام دهد. به نمونه‌ی آورده شده به خوبی دقت کنید. طراح آن با انتخاب یک چراغ خاص در کنار کنسول و گلدان‌های زیبا توانسته است یک فضای منحصر به فرد خلق کند.

۵. استفاده از جزییات اضافی را فراموش کنید!

دکوراسیون داخلی منزل، با این ایده‌ها خانه خود را ژورنالی بچینید!
سعی کنید از شلوغ کردن و تعدد مبلمان و وسایل منزل پرهیز کنید. زیرا شلوغی بیش از حد فضا سبب سنگینی و در نتیجه ایجاد نوعی اغتشاش بصری می‌شود. این امر مخصوصا وقتی فضای کوچکی داشته باشید، بیشتر جلوه گر خواهد شد. از طرفی این مورد فضای شما را کوچک‌تر نشان خواهد داد. به تصویر آورده شده نگاه کنید. چیدمان ساده و مرتب فضا سبب ایجاد نوعی آرامش و تسلی خاطر خواهد شد. در حقیقت باید همیشه در نظر داشته باشید که خانه باید فضایی آرامش بخش بوده و مکانی برای استراحت شما بعد از یک روز کاری خسته کننده باشد. با مشاهده‌ی دقیق تصویر بالا سعی در الهام گرفتن از آن در دکوراسیون منزل خود کنید.

۶. مبلمان مناسب فضا را انتخاب کنید

دکوراسیون داخلی منزل، با این ایده‌ها خانه خود را ژورنالی بچینید!
انتخاب و خرید مبل یکی از مهم‌ترین بخش‌های دکوراسیون داخلی منزل است. می‌توان گفت که مبلمان شما نقطه‌ی کانونی فضای نشیمن شما بوده و چشم گیرترین بخش این فضا است. انتخاب مبلمان باید بر حسب فضا، ابعاد و سبک طراحی تان باشد. اگر فضای کوچکی دارید با انتخاب یک کاناپه‌ی خانوادگی بزرگ از به کاربردن مبل‌های متعدد پرهیز کنید. انتخاب رنگ مبل نیز بسته به طراحی شما خواهد داشت. اگر فضای بی روحی دارید با انتخاب یک رنگ متضاد و تند، به محیط انرژی بخشید. هم چنین وجود کوسن‌ها را جدی بگیرید. گاهی با انتخاب رویه‌های مناسب برای آن‌ها می‌توانید تاثیر شگرفی بر محیط بگذارید.

۷. در انتخاب لوستر‌ها دقت کنید

دکوراسیون داخلی منزل، با این ایده‌ها خانه خود را ژورنالی بچینید!
لوستر یکی از مهم‌ترین المان‌های فضاست که باید در انتخاب آن دقت کنید. سعی کنید از سبک مورد طراحی خود پیروی کرده و بهترین گزینه را بر مبنای آن به کار برید. گاهی لوستر به کار رفته خود می‌تواند به عنوان عنصر دکوری تلقی شده و نقطه‌ی عطف فضا باشد. نکته‌ی مهم دیگر میزان روشنایی لوستر شماست. با توجه به متراژ و میزان نور مورد نیاز راجع به این مورد تصمیم گیری کنید. اگر روشنایی محیط بیش از اندازه زیاد باشد شبب خستگی چشم شما می‌شود. این امر در مورد فضا‌های کم نور نیز به صورت کسل کننده بودن ظاهر خواهد شد؛ بنابراین نورپردازی شما حتما باید به صورت اصولی صورت پذیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا