سلامت

استفاده غیر اصولی از نخ دندان مشکلاتی را ایجاد میکند

پر مطلب:  عفونت، التهاب لثه و تجمع مواد قندی در بین دندان ها، از جمله عوارض ناشی از نخ انداختن غیر اصولی دندان ها محسوب می شود. به گفته دندانپزشکان، اگر نخ دندان به درستی استفاده نشود، مشکلات جبران ناپذیری بوجود خواهد آمد.

کشیدن نخ ندان

Robin Seymour، دندانپزشک و استاد دانشگاه  Dental Science Newcastle University، در روزنامه انگلیسی Dailymail توضیح می دهد که نخ دندان برای از بین بردن پلاک های دندانی بسیار سودمند است، اما اگر به درستی استفاده نشود، ممکن است مشکلات حادی را در مخاط ریشه دندان بوجود بیاورد.

اگر بخواهیم عمل نخ انداختن به سلامتی دندان هایمان کمک کند، باید در انجام آن دقت و استمرار داشته باشیم و حداقل ۳ تا ۴ مرتبهدر هفته این کار را انجام دهیم

به عقیده وی، اولین اشتباهی که ممکن است افراد در حین نخ اندازی دندان ها مرتکب شوند این است که به جای خارج ساختن مواد غذایی از لای دندان ها، آنها را بالعکس به سمت مخاط ریشه دندان هدایت می کنند و همین قضیه در درازمدت منجر به شکل گیری عفونت هایی در سطح دهان و دندان می شود.

این متخصص معتقد است دومین اشتباه رایج در میان افراد، حرکت اره ای شکل نخ دندان می باشد. این حرکت نه تنها پلاک دندانی را خارج نمی سازد، بلکه بالعکس به مخاط ریشه دندان آسیب می رساند.

همچنین بردن به زور نخ دندان بین دندان هایی که کاملا به هم چسبیده اند و فشار دادن آن به روی لثه، می تواند باعث التهاب لثه و درد دندان شود.

به گفته وی اگر بخواهیم عمل نخ انداختن به سلامتی دندان هایمان کمک کند،باید در انجام آن دقت و استمرار داشته باشیم و حداقل ۳ تا ۴ مرتبه در هفتهاین کار را انجام دهیم و این در حالیست که متأسفانه تنها ۱۷ درصد از افراد، مرتب از نخ دندان استفاده می کنند.

این دندانپزشک مانند تمام همکارانش به افرادی که قادر به استفاده صحیح از نخ دندان نیستند، توصیه می کند که به جای آن از دهان شویه استفاده کنند.

منبع: تبیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا