اطلاعات عمومی

گیاه اونیوم دکوریوم

این گیاه جزء دسته کاکتوس ها به شمار می آید .اونیوم برای اولین بار در سال ۱۸۵۹ کشف شد و نامگذاری آن از یک نام یونانی مشتق شده است Aeonium (به معنی همیشه زنده ).

Aeonium decorum  (اونیوم دکوروم ) گیاهی است از خانواده Crassulaceae ( کراسالاسه ) که بومی جزایر قناری میباشد . Aeonium decorum  (اونیوم دکوروم ) گیاهی است از خانواده Crassulaceae ( کراسالاسه ) که بومی جزایر قناری میباشد .این گیاه همیشه سبز از جنس  Aeonium میباشد ، این جنس شامل ۳۵ گونه متفاوت میباشد .

گیاه اونیوم دکوریوم
گیاه اونیوم دکوریوم

اونیوم بومی مناطق نیمه گرمسیری بوده و برای کاشت در باغها بسیار مناسب میباشد
امروزه این گیاه به وفور در مادیرا، مراکش ،شرق آفریقا ، اتیوپی و کالیفرنیا کاشته میشود.

گیاه اونیوم دکوریوم
گیاه اونیوم دکوریوم

Aeonium decorum  گیاهی همیشه سبز و چندساله بوده که بین ۴۵ تا ۶۰ سانتیمتر طول و بین ۴۵ تا ۶۰ سانتیمتر گستردگی دارد.این گیاه ، سرعت رشدی متوسط دارد.اونیوم به صورت درختچه ای بدون کرک است که ساقه ای خشن دارد .برگها به رنگ سبز کم رنگ، نرم و روشن با لبه هایی قرمز و یا نارنجی میباشند.گل های این گیاه به رنگهای صورتی، خاکستری، سبز، زرد، کرم و سفید میباشند و در فصل تابستان شکوفا میشوند.گل آذین در مورد این گیاه، استوانه ای شکل بوده وبین ۸ تا ۳۰ سانتیمتر طول و بین ۸ تا ۲۰ سانتیمتر عرض دارد ، گل ها به صورت ۶ تایی قرار میگیرند و بین ۲ تا ۱۰ میلی متر طول دارند ، کمی پرزدار میباشند .

گیاه اونیوم دکوریوم
گیاه اونیوم دکوریوم

نگهداری از گیاه اونیوم بسیار ساده بوده و به شرح زیر است:
خاک: خاک شنی، ماسه ای، لومی ، عمیق، مرطوب و خوب زهکشی شده.دما: از این گیاه باید در برابر سرما محافظت به عمل آید ، اونیوم تا دمای -۱ درجه مقاومت میکند.نور: آفتاب کامل.در سایه این گیاه از بین خواهد رفت.آبیاری: به صورت متوسط صورت پذیرد.این گیاه به هرس شدن و کوددهی نیازی ندارد.  تکثیر: انتشار این گیاه از راه قلمه زدن صورت میگیرد و بهتر است در فصل بهار اقدام شود.
هشدار: بیماری شایع در مورد این گیاه ، پوسیدگی ریشه میباشد. ( از آبیاری بیش از اندازه جلوگیری کنید.)

گردآوری شده توسط: مجله اینترنتی پر‌مطلب > گیاهان > کاکتوس

pormatlab.com

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا