اطلاعات عمومی

گیاه آکواریومی همیانتوس کوبایی

گیاه آکواریومی همیانتوس کوبایی با نام علمی: Hemianthus callitrichoides و نام انگلیسی:  Dwarf baby tears گیاهی جذاب و ظریف است که در آکواریوم از رشد نسبتا معمولی برخوردار است و نگهداری آن در آکواریم تا حدودی مشکل است. نیاز های نوری آن بالا و در برابر سختی تا حدودی مقاوم است.

گیاه آکواریومی همیانتوس کوبایی
گیاه آکواریومی همیانتوس کوبایی

اطلاعات تکمیلی علمی: خانواده: Scrophulariaceae رویشگاه: کوبا ، کاربرد: پوشش کف، آکواریوم خیلی کوچک، گیاه پیش زمینه | سرعت رشد: متوسط  |  ارتفاع: ۳ – ۵/۰ cm    و  پهنا: ۱۰- ۳   cm | نیاز نوری: متوسط-خیلی زیاد، ۱  وات در لیتر  | میزان co2  مورد نیاز: ۲۵ – ۱۵  میلی گرم در لیتر  تحمل سختی: خیلی سبک – خیلی سنگین | تحمل PH آب:  ۸ – ۵ | تحمل دما: ۲۸ – ۱۸  سانتیگراد | سطح نگهداری: حرفه ای

گیاه آکواریومی همیانتوس کوبایی

همیانتوس کوبایی گیاهی جذاب و ظریف است که در آکواریوم از رشد نسبتا معمولی برخوردار است و نگهداری آن در آکواریم تا حدودی مشکل است. نیاز های نوری آن بالا و در برابر سختی تا حدودی مقاوم است.

گیاه آکواریومی همیانتوس کوبایی

به طور کلی به سرعت در آکواریوم با شرایط مناسب رشد میکند​​. نور فراوان، سطح فراوان مواد غذایی، بستر ریز دانه و خوب سطح CO2 به انجام این کار باعث میشود تا به خوبی در آکواریوم رشد و تکثیر یابد.به ۲ وات یا بیشتر در هر گالن از نور فلورسنت و یا منبع نور معادل آن نیاز دارد.نور و co2 باید بخوبی در دسترس گیاه قرار گیرد.

گیاه آکواریومی همیانتوس کوبایی

H.callitrichoides می تواند بصورت خارج ازآب نیز رشد کنداما تا حدودی در معرض ابتلا به حمله قارچ می افتد، در صورتی که خاک را با آب کاملا اشباع کنیم و بستر غنی مانند Aquasoil و نور شدید در اختیارش قرار بگیردکه در این حالت گیاه اقدارم به تولید گل با شکوفه های سفید کوچک میکند ، اما گل بسیار کوچک و به سختی دیده میشوند.

گیاه آکواریومی همیانتوس کوبایی

در aquascape اغلب لابه لای سنگها یا کنده های پیر کاشته میشوند و بطور کلی بعنوان گیاهی برای پوشش دادن بستر بکار میرود.بواسطه اندازه بسیار کوچک برگها ،این گیاه گزینه بسیار مناسبی برای اکواریومهای نانو میباشد

همیانتوس کوبایی

 

گردآوری شده توسط: مجله اینترنتی پٌر‌مطلب > گیاهان > گیاهان آبزی

pormatlab.com

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا