اطلاعات عمومی

گیاه آکواریومی علف بلوری

این گیاه همچنین میتواند یه صورت شناور در حوضچه ها، و اغلب به شکل تشک ضخیم روی و زیر سطح آب رشد نماید.

ریکیا فلایتانز که بیشتر با نام علف بلوری crystalwort شناخته میشود، گیاهی آبزی شناور از جنس Riccia و خانواده Ricciaceae است که بسیار محبوب در میان طرفداران آکواریوم می باشد و بیشتر به عنوان زینت بخش عقب آکواریوم مورد استفاده قرار می گیرد.

علف بلوری
علف بلوری

این گیاه به طور طبیعی با سرعت بالایی در سطح رشد می کند. هنگامی که در حدود دو تا سه اینچ زیر لامپ فلورسنت معمولی و یا در یک حوضچه در معرض نور خورشید کامل نگهداری شوند، بسیار متراکم میشوند و یک تشک سبز روشن را تشکیل می دهند.
علف بلوری زمانی که شناور است، مکان مناسبی برای رشد بچه ماهی ها محسوب می شود

علف بلوری
علف بلوری

چنانچه به تانک این گیاه، گاز Co2 تزریق نمایند، کود دهی اش مناسب باشد و نور زیادی به آن تابانده شود، حباب های بی شماری تولید خواهد کرد. با اینکه در اصل یک گیاه شناور است اما چنانچه روی سنگ یا چوب نصبش کنید و از آن به عنوان یک گیاه مفروش کننده در تانکتان استفاده نمایید، ظاهر زیبایی به آکواریوم گیاهی شما خواهد بخشید.
آنچه حیات گیاه را تهدید خواهد کرد، حضور سوروم ها، حلزون های سیب و وجود مس در آب تانک است. این گیاه با خزه ها سازگار نیست و جلبک های مویی هم به سرعت باعث تخریبش خواهند شد.

علف بلوری
علف بلوری

در صورتی که گیاه در شرایط مناسب نگهداری شود، هر شاخه ای یا یک جوانه شاخه فرعی می تواند تولید مثل کند و گسترش یابد.
حتماً از سطل زباله برای دور ریز زوائد گیاه بعد از هرس کاری استفاده نمایید و به هیچ وجه آنها را داخل مجرای فاضلاب نریزید چرا که به سرعت در آبراه ها، رشد کرده و تکثیر خواهند شد.

گردآوری شده توسط: مجله اینترنتی پٌر‌مطلب > گیاهان > گیاهان آبزی

pormatlab.com

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا