اطلاعات عمومی

گیاه آکواریومی خزه جاوه

در آکواریوم باید آن را طوری کاشت که در آن جریان آب به خوبی وجود دارد چون به علت چسبندگی که دارد ممکن است چیزهایی به آن گیر کرده و کم کم ظاهر قهوه ای رنگ بگید. به علت چسبندگی جاوا ماس همچنین می تواند تبدیل به یک دیوار خزه شود.

خزه جاوه
خزه جاوه

خزه جاوه نوعی خزه آب شیرین از جنس Vesicularia متعلق به خانواده Hypnaceae. بومی آسیای جنوب شرقی به خصوص هند، برمه، مالزی، تایلند و جاوه است و از آن به طور معمول در تزیین آکواریوم های آب شیرین استفاده می شود. این گیاه خود را به سنگ ها، ریشه ها و تخته پاره های روی آب متصل می کند. خزه جاوه نوعی خزه آب شیرین از جنس Vesicularia متعلق به خانواده Hypnaceae. بومی آسیای جنوب شرقی به خصوص هند، برمه، مالزی، تایلند و جاوه است و از آن به طور معمول در تزیین آکواریوم های آب شیرین استفاده می شود.

این گیاه خود را به سنگ ها، ریشه ها و تخته پاره های روی آب متصل می کند. این گیاه آکواریومی محبوب همچنین از بچه ماهی ها و ماهی های کوچک در برابر خورده شدن توسط ماهی های بزرگ حفاظت میکند. این گیاه دارای رنگ سبز عمیق با برگ های کوچک است با تعداد زیادی ساقه های کوچک که توسط rhizoids و شاخ و برگ احاطه شده است.

خزه جاوه
خزه جاوه

خزه جاوا نیازمند مراقبت خاصی نمی باشد و همه نوع آب ، حتی ضعیف و کمی شور را میپذیرد و در همه نوع نور از خیلی کم تا زیاد رشد میکند. اما بهترین رشد آن در ۷۰ تا ۷۵ درجه فارنهایت (۲۱ تا ۲۴ درجه سانتیگراد) است گرچه می تواند حتی در دمای حداکثر ۸۵ تا ۹۰ درجه فارنهایت (۲۹ تا ۳۲ درجه سانتیگراد) زندگی کند. این گیاه بهتر است در جلو تانک باشد.

خزه جاوه رشد بسیار کندی دارد و مناسب تانک هایی است که بهره اندکی از نور دارند. این گیاه توانایی چسبیدن به تنه های چوبی یا صخره های سنگی را دارد. همچنین می توان به آن اجازه داد بصورت شناور در تانک رشد کند. خزه جاوه را می توان به راحتی از طریق تقسیم تکثیر کرد.

گردآوری شده توسط: مجله اینترنتی پٌر‌مطلب > گیاهان > گیاهان آبزی

pormatlab.com

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا