اطلاعات عمومی

گیاه آزولا کارولینا

پر مطلب: این گیاه شناور است و سطح آب تانک شما را پوشش می دهد این گیاه می تواند با درجه حرارت آب در زمستان از ۵ درجه سانتی گراد، زنده بماند و رشد مطلوب آن در تابستان با دمای بین ۲۰ تا ۲۵ درجه سانتیگراد است آزولا کارولینا از اهمیت تجاری در جنوب و شرق آسیا برخوردار است و به عنوان کود با ارزش برای تثبیت نیتروژن در بعضی از محصولات کشاورزی مانند برنج است که نیاز علاوه به کود مصنوعی را کاهش می دهد.

آزولا کارولینا یک گونه از گیاهان آبزی روآبی از جنس Azolla و خانواده Azollaceae، بومی قاره آمریکا در شرق آمریکای شمالی از جنوب به انتاریو و از شرق به ساحل غربی ویسکانسین و تگزاس است ، و در جزایر کارائیب ، و در آمریکای مرکزی و جنوبی ، از جنوب شرقی مکزیک تا شمال آرژانتین و اروگوئه گسترده اند. آزولا کارولینا یک گونه از گیاهان آبزی روآبی از جنس Azolla و خانواده Azollaceae، بومی قاره آمریکا در شرق آمریکای شمالی از جنوب به انتاریو و از شرق به ساحل غربی ویسکانسین و تگزاس است ، و در جزایر کارائیب ، و در آمریکای مرکزی و جنوبی ، از جنوب شرقی مکزیک تا شمال آرژانتین و اروگوئه گسترده اند.

آزولا کارولینا اغلب به عنوان یک گیاه زینتی شناور در آبهای سرد و گرم و آکواریومو همچنین در برکه های فضای بازاستفاده میشود آزولا در واقع نوعی سرخس شناور می باشد این سرخس زیبا در واقع مسکن نوعی از جلبک سبز- آبی می باشد، این جلبک ها قادر به جذب نیتروژن از هوا می باشند ، که سپس توسط خود گیاه استفاده می شود. این گیاه آبزی آب شیرین ،دارای frond های ۵ تا ۱۰ میلیمتر به رنگ سبز مایل به قرمز میباشد. (اغلب در نور قوی و در زمستان مایل به قرمز است). آنها از موهای ریز که به آن ظاهر مخملی میدهد پوشیده شده اند و با آن قادر به رفع نیتروژن از هوا با استفاده از همزیستی cyanobacteria هستند. سرعت رشد این گیاه متوسط و تا حدی سریع است،

محدوده PH این ۶٫۵ تا ۸است و سختی (GH)قابل تحمل این گیاه ۱-۱۸ dh می باشد بهتر است هر چند وقت یکبار نسبت به جمع آوری این گیاه از سطح آب اقدام نمائید تا مانع رسیدن نور به گیاهان داخل تانک شما نشود برداشت فروند های آن نیز به عنوان غذا برای ماهی و مرغ استفاده می شود.

گردآوری شده توسط: مجله اینترنتی پٌر‌مطلب > گیاهان > گیاهان آبزی

pormatlab.com

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا