اطلاعات عمومی

کاکتوس افوربیا هوریدا

پر مطلب: این گیاه مناسب مناطق معتدل نمیباشد و باید در پاسیو نگهداری شود.به علت مقاوم بودن و نگهداری آسان ، افوربیا محبوب بوده و برای نگهداری در خانه، پاسیو وکاشت در باغهای صخره ای مناسب میباشد.

گیاه افوربیا یک گونه گلدار، همیشه سبز و شبیه به کاکتوس در خانواده افوربیاسه بوده که بومی جنوب آفریقا میباشد.گیاه افوربیا یک گونه گلدار، همیشه سبز و شبیه به کاکتوس در خانواده افوربیاسه بوده که بومی جنوب آفریقا میباشد.

کاکتوس افوربیا هوریدا
کاکتوس افوربیا هوریدا

نام دیگر این گیاه  African milk barrel  است به معنی ( بشکه شیر آفریقایی) که این نامگزاری به علت داشتن شیره ای سفید رنگ میباشد ( لاتکس).این گیاه ، جایزه انجمن باغ و باغبانی انگلستان را از آن خود کرده است .
افوربیا هوریدا ارتفاعی بین ۱ تا ۱٫۵ متر داشته و عرض آن بین ۱۰ تا ۵۰ سانتیمتر میباشد.این گیاه رشدی آهسته دارد و بین ۱۰ تا ۲۰ سال زمان نیاز است تا به رشد نهایی خود برسد .

کاکتوس افوربیا هوریدا
کاکتوس افوربیا هوریدا

بین سال ۵ تا ۸ این کاکتوس شروع به گل دادن میکند.رنگ این گیاه سبز، آبی بوده و دارای تیغ هایی قهوه ای رنگ است که ۴۰ میلی متر طول دارند و سفت و سخت میباشند.گل این گیاه به صورت انفرادی و در تابستان شکوفا میشود.گل به رنگ زرد و یا سبز بوده، بسیار کوچک است و با مو پوشیده شده است.
مانند سایر افوربیا ها  این گیاه وقتی خراشیده میشود ، شیره شیری رنگی از آن ساطع میشود که لاتکس نامیده میشود و بسیار سمی است و باعث تحریک پوست میشود.
نگهداری از کاکتوس  Euphorbia horrida به شرح زیر میباشد:
خاک: خاک لومی، ماسه ای ، اسیدی و خوب زهکشی شده.این گیاه مقاوم بوده و در خاکهای شور و قلیایی نیز رشد میکند.دما: دمای بین ۲۱ تا ۳۴ درجه مناسب است.افوربیا تا -۱۸ درجه را میتواند تحمل کند.نور: آفتاب کاملآبیاری: بسیار کمهرس: نیاز ندارد.کوددهی: در سال اول پس از کاشت ، بهتر است کوددهی انجام شود.

کاکتوس افوربیا هوریدا
کاکتوس افوربیا هوریدا

تکثیر این گیاه به ۲ روش امکان پذیر است :
۱- کاشت بذر: در بهار یا تابستان اقدام کنید در محیطی بسته با دمایی بین ۱۵ تا ۱۸ درجه .جوانه زنی در عرض ۳ هفته صورت میگیرد، سپس گیاه را به بیرون منتقل کنید.۲- قلمه زدن: در قلمه ساقه ، ساقه باید خشک باشد ( ابتدا لاتکس آن خارج شود و سپس اقدام شود.)
هشدار : تمام قسمتهای این گیاه سمی بوده و در صورت بلعیده شدن بسیار خطرناک میباشد.

گردآوری شده توسط: مجله اینترنتی پر‌مطلب > گیاهان > کاکتوس

pormatlab.com

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا