عکس

عکسهایی از لحظه تولد مار از تخم

پرمطلب: لحظه تولد مار خطرناک ترین خزنده جهان را کمتر کسی در طبیعت دیده است در این میان بد نیست بدانید که بیشتر گونه‌ های مار ، جمجمه ای دارند که چندین مفصل بیشتر از اجداد مارمولکشان دارد. این جمجمه به آن‌ها اجازه می‌دهد تا شکارهای بسیار بزرگتر از سرشان را با کمک آرواره‌هایی که به شدت جابجایی پذیرند ببلعند.

لحظه تولد مار از تخم

اندام درونی بدن مارها برای تطبیق بیشتر با بدن کشیده و درازشان، به گونه‌ای است که عضوهای جفت در آن‌ها مانند کلیه‌ها به جای آنکه در دو سوی بدن باشد، روبروی هم است همچنین بیشتر آن‌ها تنها یک شش دارند که کار می‌کند. برخی گونه‌های مار هنوز لگن خاصره دارند و یک جفت اندام بازماندهٔ ژنتیکی ناخن مانند در دو سوی پارگین آن‌ها دیده می‌شود.

لحظه تولد مار از تخم
لحظه تولد مار از تخم – پرمطلب

جالب است بدانید که مارها غیر از قطب جنوب ، برخی خشکی‌ های بزرگ مانند ایرلند و زلاندنو و بسیاری از جزیره‌های کوچک اقیانوس اطلس و مرکز اقیانوس آرام در همهٔ قاره‌ ها زندگی می‌کنند.

لحظه تولد مار از تخم

اغلب مارها بوسیله تخمگذاری تولید مثل می کنند. تخم مارها بسیار سفت است و حالت چرم مانند دارد طوری که در برخی موارد نوزادان بدون کمک مادر نمی توانند از تخم بیرون بیایند که در این مواقع باید تخم نرم و شکننده باشد که دلیل نرم بودن پوسته تخم مار نیز هنگام تولد آن است که مارهای ماده برای حفاظت از تخم ها خود اغلب آنها را در بدن خود تا هنگام تولد نوزادان نگاه می دارند.

لحظه تولد مار از تخم

www.pormatlab.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا