اطلاعات عمومی

جلوگیری کاکتوس ها از تشعشعات مضر

ممکن است این اواخر نظیر این جملات زیاد به گوشتان خورده باشد : ” کنار مودم وای فای کاکتوس بگذارید”, ” کاکتوس امواج مضر موبایل را جذب می کند”و ….

اما این موضوع تا چه اندازه صحت دارد؟

 

وای فا و کاکتوس

 

 

پیش از این که به نقش گیاهان به ویژه کاکتوس در جذب تشعشعات مضر بپردازیم . لازم است به تاثیر کلی این گیاهان در کاربران و افرادی که روزانه به واسطه استفاده از وسایل الکترونیکی با امواج الکترونیکی سر و کار دارند بپردازیم:

سازمان ناسای آمریکا طی تحقیقی جامع که از دهه ۱۹۸۰ آغاز شده بطریق علمی ثابت کرده است افرادی که پس از صرف ساعات طولانی مقابل کامپیوتر افسرده و خسته می شوند ، می توانند با بهره گیری از گیاهان خانگی ، نشاط خود را مجددا” بدست آورند . این گیاهان انواعی چون پیچک انگلیسی ، سوسن و سنبله فیلی را شامل می شوند . در این میان دو گیاه کاکتوس Aloe vera و کاکتوس Easter به دلیل قابلیت جذب آلاینده ها در هنگام شب ، بهتر است درون اتاق خواب قرار داده شوند .

این گیاهان در طول شب دی اکسید کربن را جذب و اکسیژن آزاد می کنند . فرآیندی که اکثر گیاهان تنها طی روز و حین پروسه فتوسنتز انجام می دهند .

جلوگیری از تشعشعات امواج با کاکتوس

بر اساس آخرین تحقیقات معلوم شده  است که گیاهان ،  مخصوصا کاکتوس ها که نمونه ا ی از گیاهان با ساقه های پر آب و  برگ پهن و تیغ دار هستند خاصیت منحصر به فردی در جذب امواج بخصوصامواج الکترومغناطیس دارد. این گیاه تشعشعات و نویز های گوشی های همراه و پارازیت های ماهواره را به خود جذب و سپس آن را در قالب انرژی بی ضرر در درون هوا منتشر می کند .

تیغ های سطح کاکتوس همچون آنتن های گیرنده ای قوی امواج مخرب و مزاحم محیط ما را جذب می کنند. میزان جذب این امواج در کاکتوس بسیار بالاتر است به همین دلیل ایجاد مزرعه کاکتوس مانند مزرعه آفتابگردان در کنار مناطقی که سطح امواج الکترومغناطیس بالاست در دستور کار قرار دارد و به دلیل قابلیت جذب آلاینده ها و مواد سمی در هنگام شب، بهتر است گلدان کاکتوس را درون اتاق خواب قرار دهید.

براساس مطالعات صورت گرفته ، کاکتوس می تواند تشعشعات مضر موجود در اتمسفر را جذب نموده و سپس آن را در قالب انرژی بی ضرر در درون هوا منتشر نماید . در این راستا یک کودکستان و مرکز گلخانه ای در بحرین اقدام به تبلیغ وسیع در این زمینه کرده و با نصب آگهی همگان را تشویق به خرید کاکتوس کرده که این تلاشها مورد حمایت شهرداری ها و متخصصان وزارت کشاورزی بحرین قرار گرفته است .مردم بحرین نیز با استقبال فراوان از نتایج منتشره اقدام به خریداری کاکتوس نموده اند .متخصصان بحرینی نیز ضمن تائید یافته های بدست آمده ، اذعان داشته اند که گیاهان خانگی مجموعا” در قالب فیلترهای قوی هوا عمل کرده و با جذب آلاینده ها و مواد سمی ، به حفظ سلامت انسانها کمک می کنند . کاکتوس نیز دراین میان از جمله گیاهانی است که نگهداری و پرورش آن به دلیل عدم نیاز آب فراوان ، فوق العاده ساده است .

 

مودم و کاکتوس
مودم و کاکتوس

 

بنابر این ریسک زیادی انجام نداده اید اگر یک کاکتوس یا ساکولنت را روی میزکارتان قرار داده و همراه با زیباتر و مطبوع کردن محیط کارتان قدمی در حفظ سلامتتان کرده باشید.

 

 

گردآوری شده توسط: مجله اینترنتی پر‌مطلب > گیاهان > کاکتوس

pormatlab.com

 

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا