سلامت

ترب کوهی فراتر از یک چاشنی ساده است

سایت پُرمطلب : ترب کوهی به خانواده کلم، تربچه یا شلغمتعلق دارد و توصیه می شود این ریشه مغذی در برنامه غذایی روزانه گنجانده شود. از گذشته از این ترب به صورت رنده شده و برای جایگزین کردن خردل به عنوان چاشنی استفاده شده است.
ترب کوهی
ترب کوهی فراتر از یک چاشنی ساده است

 

طعم نسبتاً تند و تیز ترب کوهی که البته کمتر از پیازاست به خوبی با غذاهای مختلف قابل مصرف است. می توانید این ماده غذایی را رنده کرده و در کنار انواع غذاها مصرف کنید. البته می توانید در تهیه سس هانیز از این ترب استفاده کنید.

توصیه متخصصان: یک قاشق چایخوری ترب کوهی در روز

نتایج یک پژوهش آمریکایی که در دانشگاه ایلی نوی ایالات متحده آمریکا انجام شده است نشان می دهد ترب کوهی فراتر از یک چاشنی ساده است.

ترب کوهی سرشار از ترکیبی به نام گلوکوزینولات است. این ترکیب در شاهی وتربچه نیز وجود دارد و طعم تند و تیزی به این سبزیجات می بخشد. به عقیده محققان این ترکیب طبیعی باعث فعال شدن برخی آنزیم های سم زدا می شود که با رشد سرطان در بدن مقابله می کنند

نتایج این پژوهش که در Journal of Agricultural and Food Chemistry به چاپ رسیده است نشان می دهد این ماده غذایی خواص ضدسرطانی دارد.

ترب کوهی سرشار از ترکیبی به نام گلوکوزینولات است. این ترکیب در شاهیو تربچه نیز وجود دارد و طعم تند و تیزی به این سبزیجات می بخشد. به عقیدهمحققان این ترکیب طبیعی باعث فعال شدن برخی آنزیم های سم زدا می شود که بارشد سرطان در بدن مقابله می کنند.

به گفته این محققان ۱۰ گرم ترب کوهی حاوی ۱۰ برابر گلوکوزینولات بیشتری از همین میزان بروکلیاست. بنابراین می توان آن را قهرمان گلوکوزینولات دانست. خبر خوب اینکه نیازی نیست صبح تا شب ترب کوهی میل کنید تا اثر آن در بدن ایجاد شود.

مصرف روزانه یک قاشق معادل ۵ گرم از این ترب کافی است. توصیه می کنیم در رژیم غذایی تان از انواع سبزیجات تازه استفاده کنید تا سلامتی تان تضمین شود.

 منبع: health2.tebyan.net
www.pormatlab.com

یک دیدگاه

  1. ترب کوهی بخاطر طعم تند و تیزی که داره مشتری کمی داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا