آشپزی

به راحتی پاستا بپزید

پرمطلب: پاستا یکی از محبوب‌ترین غذایی هایی است که به راحتی می‌توان آن را درست کرد. در واقع برای درست کردن آن به مواد غذایی زیادی نیاز ندارید و خوشبختانه هزینه کمی هم دارد. حتی تهیه خود پاستا هم سخت نیست و به راحتی در مغازه های اطراف پیدا می‌شود. یکی از مزیت های پاستا گوناگونی روش های پخت آن است زیرا تقریبا هیچ محدودیتی وجود ندارد و تمام آنچه نیاز دارید پاستا، سس و مقداری سبزیجات است و کم‌تر از نیم ساعت می‌توان آن را درست کرد.

به راحتی پاستا بپزید
پاستا

طرز تهیه :

دو سوم یک قابلمه بزرگ را پر از آب کنید

از آنحایی که رشته ها به هنگام پختن به فضای زیادی نیاز دارند بهتر است از یک قابلمه بزرگ برای پختن آن ها استفاده کنید. به طور کلی بهتر است برای بسته پاستا از یک قابلمه نسبتا بزرگ استفاده کنید و دو سوم از آن را با آب پر کنید. اگر اولین بارتان است بهتر است تا جای ممکن است قابلمه های بزرگ استفاده کنید.

  • اگر از قابلمه های کوچک‌تر استفاده کنید فضای کافی برای پخت رشته ها وجود نخواهد داشت و در هم می‌پیچند و به صورت یک توده در می‌آیند.

قابلمه را روی حرارت قرار دهید

پس از اینکه قابلمه را روی گاز قرار دادید سر آن را بگذارید و شعله را روشن کنید، با اینکار آب سریع‌تر می‌جوشد. پس از اینکه آب درون قابلمه جوشید بخار های بیرون می‌آید و پس از آن می‌توان بقیه مواد را هم به آن اضافه کرد.

  • حتما سر قابلمه را بگذارید تا آب درون آن سریع‌تر بجوشد.
  • پس از جوشیدن آب باید همراه با پاستا نمک هم اضاقه کرد اما دقت کنید که باید حتما پس از جوشیدن آب باشد زیرا در غیر اینصورت باعث تغییر رنگ و خوردگی سطح داخلی قابلمه خواهد شد.

پاستا و نمک را به آب در حال جوش اضافه کنید

به راحتی پاستا بپزید
به راحتی پاستا بپزید

در نحوه و طرز تهیه پاستا مقدار پاستا کاملا اختیاری است اما در هر حال بهتر است با توجه به اندازه قابلمه باشد. پس از آن باید یک قاشق غذاخوری نمک اضافه کرد. گاهی اوقات به دلیل بلند بودن رشته ها ممکن است کاملا در قابلمه جا نشوند بهتر است کمی صبر کنید تا قسمت پایینی که در آب جوش قرار دارد نرم شود سپس با استفاده از یک چنگال می‌توان آن را به درون آب هل داد و در نهایت قسمت باقیمانده را هم درون قابلمه جا داد.

  • نمکی که به پاستا اضافه کرده‌اید بیشتر به عنوان یک چاشنی نقش دارد و به همین دلیل طعم خوبی را به پاستا ها می‌دهد.
  • اگر در مورد میزان مصرفی پاستا ها اطلاع ندارید و نمی‌دانید که دقیقا باید چه مقدار از آن را بپزید، بهتر است ابتدا به اطلاعات درج شده بر روی بسته آن نگاه کنید.

تایمر را در بین ۳ تا ۸ دقیقه تنظیم کنید

برای پخت رشته های مدت زمان مشخصی وجود دارد و بهتر برای دقت بیشتر از یک تایمر استفاده کرد. به طور معمول بر روی بسته های پاستا مدت زمان لازم برای پخت نوشته شده، برای مثال ۷ تا ۹ دقیقه اما این زمان برای انواع مختلف پاستا می‌تواند متفاوت باشد. بهتر است همیشه از زمان حداقل آن استفاده کرد مثلا در بین ۷ تا ۹ دقیقه همیشه بهتر است ۷ دقیقه آن را اتتخاب کنیم.

  • به دلیل متفاوت بودن پاستا ها هرکدام از آن ها زمان متفاوتی برای پخت نیاز دارند و گاهی اوقات ممکن است کمی بیشتر طول بکشد.

رشته های پاستا را هنگام پختن هم بزنید

به راحتی پاستا بپزید
به راحتی پاستا بپزید

هنگامی که رشته ها در آب جوش قرار دارند کم کم آن ها را هم بزنید تا به هم نچسبند.

  • اگر آب درون قابلمه در حال بیرون آمدن از لبه های قابلمه است شعله گاز را در حالت متوسط قرار دهید.

پس از پایان زمان پخت، رشته ها را امتحان کنید

پس از اینکه زمان پخت به اتمام رسید به آرامی چند رشته را با استفاده از چنگال بیرون بیاورید و آن ها را کمی سرد کنید. سپس رشته ها را گاز بزنید، اگر مناسب بود و بافت آن را دوست داشتید به این معنی است که رشته ها آماده هستند. بعضی افراد رشته ها را کمی سخت‌تر دوست دارند البته این مورد کاملا به سلیقه شما بستگی دارد.

  • اگر احساس کردید که رشته ها بیش از حد سفت هستند می‌توان چند دقیقه دیگر هم آن ها را پخت.

آب کشیدن پاستا ها

مقداری از آب پاستا را نگه دارید

در مرحله بعدی طرز تهیه پاستا مقداری از آب درون قابلمه را در یک ظرف دیگر بریزید و آن را نگه دارید. تقریبا باید یک لیوان آب پاستا جدا کنید.

  • می‌توان با استفاده از یک ملاقه بزرگ آب درون قابلمه را به مقدار دلخواه برداشت.
  • اگر ترکیب پاستا و سس کمی بیش‌تر از حالت عادی سفت شد می‌توان مقداری از آب پاستا را درون آن بریزید.

یک صافی بزرگ را درون سینک ظرف شویی قرار دهید

پس از قرار دادن صافی قابلمه حاوی پاستا ها را بردارید و آن را دورن صافی بریزید تا آب و پاستا ها از یکدیگر جدا شوند. بهتر است در ابتدا با استفاده از دستکش فر قابلمه را نگه دارید تا هنگامی که در حال ریختن پاستا ها درون صافی هستید آب جوش دستتان را نسوزاند زیرا ممکن است مقداری از آب جوش درون قابلمه به اطراف پاشیده شود و دستتان را بسوزاند.

به آرامی پاستا را درون صافی بریزید

پس از اینکه آب و پاستا ها به طور کامل جدا شدند صافی را بردارید و آن را کمی‌ تکان دهید تا مقدار آب باقی مانده درون آن به طور کامل تخلیه شود.

روی پاستا ها روغن و یا آب سرد نریزید

احتمالا از افراد زیادی شنیده‌اید که ریختن روغن زیتون و یا آب سرد بر روی پاستا ها از به هم چسبیدن آن ها جلوگیری می‌کند اما این درست نیست زیرا این کار از ترکیب شدن و چسبیدن سس جلوگیری می‌کند.

پاستا ها را درون یک ظرف بزرگ قرار دهید و سس را به آن اضافه کنید

اکنون در این مرحله از طرز تهیه پاستا باید سس را به پاستاها اضافه کنید. می‌توان از یک ملاقه استفاده کرد و کم کم سس را به پاستا ها اضافه کنید زیرا بدین ترتیب مقدار آن بهتر کنترل خواهید کرد. به طور کلی مقدار سس مورد استفاده کاملا سلیقه‌ای است و محدودیتی برای آن وجود ندارد.

  • اگر احساس کردید که ترکیب پاستا و سس کمی بیش از اندازه سفت شده است می‌توان مقداری از آب پاستا را که قبلا آن را کنار گذاشته بودید به آن اضافه کنید.
  • در نهایت پس از کسب رضایت از بافت پاستا می‌توان آن را به دلخواه تزئین و نوش جان کنید.

 

pormatlab.com

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا