اطلاعات عمومی

برای خانه تکانی از جرم‌گیرهای طبیعی استفاده کنید

پرمطلب: از آنجایی که این ماه افراد مشغول خانه تکانی هستند و خیلی از آن‌ها دنبال محصولات طبیعی و غیرشیمیایی و در عین حال موثر برای تمیزکاری می‌باشند، به معرفی چند محصول طبیعی می‌پردازیم.

مواد تمیزکننده طبیعی

توالت یکی از مناطق منزل است که نیاز به تمیزی و ضدعفونی کردن دارد. توالت و دستشویی به دلیل رطوبت بالا و دیگر کثیفی ها لانه میکروب و جرم است. درست است که محصولات شیمیایی زیادی در بازار وجود دارد که به تمیزی، ضدعفونی کنندگی و رفع بوی نامطبوع کمک می کنند.
اما اولا این ترکیبات شیمیایی و آسیب رسان هستند و در ثانی در برخی موارد برای ممانعت از جرم گرفتن موثر نیستند. این لکه های زرد و قهوه ای رنگ با شوینده های معمولی از بین نمی روند و با کمترین بی توجهی و عدم رعایت بهداشت دوباره ظاهر می شوند.
از آنجایی که این ماه خانم ها مشغول خانه تکانی هستند و خیلی از افراد دنبال محصولات طبیعی و غیرشیمیایی و در عین حال موثر هستند به معرفی چند محصول طبیعی می پردازیم.

لکه ها و شوینده ها
لکه ها به دلیل تجمع کلسیم و مواد معدنی موجود در آب ایجاد می شوند و رنگ آنها به دلیل تماس این ترکیبات با باکتری ها و بقایای کثیفی ها بروز می کند. با وجود اینکه محصولات زیادی برای برطرف کردن جرم ها و لکه ها وجود دارد اما توصیه می شود که از محلول های طبیعی و دوستدار محیط زیست و سلامتی تان استفاده کنید. چون ترکیبات شیمیایی موجود در محصولات صنعتی ریه ها، پوست و به طور کلی بدنتان را به خطر می اندازند. ترکیبات این محصولات خانگی مانند جوش شیرین یا آب اکسیژنه (هیدروژن پراکسید) به تمیزی بیشتر و ضدعفونی کردن توالت و روشویی کمک می کنند بدون اینکه آسیبی به بدن یا محیط زیست وارد کرده باشند. در  ادامه این محصولات و روش تهیه آنها را عنوان می کنیم.

جوش شیرین، آب اکسیژنه و لیموترش: جرم گیر طبیعی
جوش شیرین یک محصول قابض و روشن کننده است که به ضدعفونی کردن سطوح از هر نوع آلودگی و کثیفی کمک می کند. ترکیب این ماده با آب اکسیژنه و آب لیموترش تاثیر ضدمیکروبی و تمیزکنندگی آنرا چند برابر می کند.

مواد لازم
جوش شیرین                 نصف لیوان معادل ۱۰۰ گرم
آب اکسیژنه                ۳۰ میلی لیتر معادل ۲ قاشق غذاخوری
آب لیموترش               ۱ عدد

روش تهیه
جوش شیرین را در یک ظرف بریزید و با آب اکسیژنه و آب لیموترش مخلوط کنید. مواد را به خوبی هم بزنید تا یک خمیر غلیظ حاصل شود. غلظت و سفتی خمیر را خودتان تعیین کنید. اگر خمیر بیش از اندازه سفت باشد در مقدار کمی آب اضافه کنید.

روش استفاده
ترکیب را روی توالت و جرم ها بزنید و با فرجه آنرا به خوبی بمالید. اجازه دهید ماده جرمگیر به مدت ۲۰ دقیقه روی سطح مورد نظر بماند و سپس آب کشی کنید. اینکار را هر هفته یکبار انجام دهید. در اینصورت نیازی به محصولات شیمیایی نخواهید داشت.
سرکه سیب و جوش شیرین
سرکه سفید یکی از محصولات پاک کننده طبیعی و دوستدار محیط زیست است که به نابودی میزان وسیعی از میکروب های تکثیر شده در توالت کمک می کند. ترکیب آن با جوش شیرین به رفع لکه های زردرنگ کمک کرده و باعث خنثی شدن بوهای نامطبوع می شود.

مواد لازم
جوش شیرین            ۳ قاشق غذاخوری معادل ۳۰ گرم
سرکه سیب              ۲ قاشق غذاخوری معادل ۳۰ میلی لیتر

روش تهیه
جوش شیرین را در یک ظرف ریخته و با سرکه سفید مخلوط کنید. مواد را هم بزنید تا یک خمیر یکدست حاصل شود.

روش استفاده
خمیر به دست آمده را روی اسفنج یا فرجه زده و تمام سطح لک و جرم دار را به خوبی بسابید. اجازه دهید ۱۵ دقیقه روی سطح بماند و در نهایت آب کشی کنید. این کار را هر هفته ۲ بار تکرار کنید تا جرم ها به خوبی از بین بروند.

شستن توالت

سرکه سیب و لیموترش
قدرت ضدعفونی کنندگی سرکه سیب می تواند به عنوان یک محلول ضدعفونی کننده و سفید کننده سطوح مورد نظر را تمیز و عاری از میکروب کند. ترکیب این ماده با آب لیموترش خاصیت آن را چندبرابر کرده و یک محلول طبیعی و قوی در اختیارتان می گذارد.

مواد لازم
سرکه سیب           نصف لیوان معادل ۱۲۵ میلی لیتر
آب لیموترش        ۱ عدد

روش تهیه
روش تهیه این محلول ضدعفونی کننده و پاک کننده بسیار ساده است. کافیست سرکه سیب و آب لیموترش را مخلوط کنید.

روش استفاده
اسفنج را به محلول آغشته کنید و روی سطح دستشویی یا روشویی و هر سطحی جرم دار بکشید. اجازه دهید محلول ۱۰ دقیقه روی سطح مورد نظر بماند و سپس آبکشی کنید. هر هفته یک مرتبه از این محلول طبیعی استفاده کنید.

جوش شیرین، نمک و سرکه سیب
این ترکیب تاثیر تمیزکنندگی و ضدعفونی کنندگی فوق العاده ای دارد و در برطرف کردن ضایعاتی که لکه و جرم های سیاهی در سطوح ایجاد می کنند کمک کننده است. این ترکیبات ضد میکروب بوده و باعث نابودی میکروب ها می شوند و بوهای نامطبوع را از بین می برند.

مواد لازم
جوش شیرین           ۳ قاشق غذاخوری
نمک                    ۱ قاشق غذاخوری
سرکه سیب              نصف لیوان معادل ۱۲۵ میلی لیتر
آب داغ                   ۱ لیون معادل ۲۵۰ میلی لیتر

روش تهیه
جوش شیرین را با نمک مخلوط کنید. سرکه سفید و آب داغ را نیز جداگانه نگهدارید.

روش استفاده
به کمک فرچه یا اسفنج سفت ترکیب جوش شیرین و نمک را روی سطح مورد نظر بمالید. سپس محلول سرکه سیب را در اسپری آب پاش ریخته و روی ترکیب قبل اسپری کنید. اجازه دهید ۱۰ دقیقه بگذرد و در نهایت آب داغ را بریزید و سطح را به خوبی بسابید. این کار را هر هفته یک بار انجام دهید تا توالت و دستشویی تمیز بماند.

 

www.pormatlab.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا