اطلاعات عمومی

گیاه برگ آتشین

برگ آتشین دارای برگ های ۴۰ تا ۶۰ سانتی متری می باشد که متصل به دمبرگ مثلثی شکلی است. تیغه برگ های آن نیزه ای (و بعضاً) بیضی شکل هستند. یک بوته برگ آتشین می تواند از ۳۰ برگ تشکیل شده باشد و به ارتفاع حد اکثر ۶۵ سانتی متر برسد و در عرض تا ۸ سانتی متر رشد کند.

 

برگ آتشین از گیاهان آبزی آب شیرین از جنس Echinodorus و خانواده Alismataceae است که معمولا به عنوان گیاه شمشیر آمازون (Amazon Sword Plant) معروف است ، اگرچه گیاهان دیگری نیز تحت این نام مشترک شناخته می شوند.

گیاه برگ آتشین
گیاه برگ آتشین

این گیاه بومی برزیل بودخ و معمولاً برای تزیین آکواریومهای آب شیرین مورد استفاده قرار میگیرد. برگ آتشین از گیاهان آبزی آب شیرین از جنس Echinodorus و خانواده Alismataceae است که معمولا به عنوان گیاه شمشیر آمازون (Amazon Sword Plant) معروف است ، اگرچه گیاهان دیگری نیز تحت این نام مشترک شناخته می شوند. این گیاه بومی برزیل بودخ و معمولاً برای تزیین آکواریومهای آب شیرین مورد استفاده قرار میگیرد.

اگر چه این گونه به عنوان Echinodorus bleheri شناخته میشود، ولی در اصل نام صحیح آن Echinodorus bleherae است.نام اصلی شامل یک اشتباه دستوری است که باید با توجه به کد گیاه شناسی تصحیح شود. E. bleheri از حوضه آمازون شناخته شده است و برای اولین بار در ابتدای قرن بیستم در برزیل به عنوان گیاه آکواریومی معرفی شده است و در حال حاضر به طور گسترده ای برای فروش عمده در جهان کشت می شود.

گیاه برگ آتشین
گیاه برگ آتشین

دارای برگ ها محکم و بادوام به رنگ سبز تیره میباشند. ترجیحاً دمای آب از درجه بین ۲۴ تا ۲۸ درجه سانتیگراد باشد و می تواند خود را به هر دو آب سخت و سبک وفق دهد (هرچند آب سبک بیشتر توصیه میشود). pH آب بین ۵٫۵ تا ۸ مناسب است.

این گیاه آکواریومی را میتوانید با کود گیاهی حاوی آهن تغذیه نمایید. در شرایط مناسب از پای گیاه پاجوش هایی بیرون می آید و به این ترتیب میتوان اقدام به تکثیر آن نمود. ریشه های این گیاه خیلی پراکنده میشوند و برای جلوگیری از صدمه دیدن بهتره در گلدان کاشته شوند.

گردآوری شده توسط: مجله اینترنتی پٌر‌مطلب > گیاهان > گیاهان آبزی

pormatlab.com

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا