اطلاعات عمومی

گل ارکید کاکتوس

ارکید کاکتوس گونه ای از جنس Epiphyllum یکی از انواع اصلی بسیاری از هیبردهایی است که تا کنون شناخته شده و گیاهی تزیینی است که جز خانواده Cactaceae است.

این گونه همچنین به نام ارکید قرمز مشهور است و با شکوفه های قرمز نارنجی بزر گ که شب و روز باز هستند. با خشکی و در سرما به راحتی جوانه می زند ارکید کاکتوس از یک پایه گرد کوتاه بوجود آمده و حدود ۱۰_۱۸ سانتی متر طول دارد و برگ های پهن آن ۱۰_۷۵ سانتی متر طول و حدود ۱۰_۱۸ سانتی متر پهنا دارد با لبه های دندانه دار .

شاخه های گیاه از پایه دارای قوس رو به پایین است که در مجموع حدود ۱ متر طول دارد. گل های قرمز مایل به زرد دارند به شکل قیف هستند و ۱۱_۱۴ سانتی متر است .

میوه های آن به رنگ قرمز ، ۴ سانتی متر طول و ۲_۲/۵ سانتی متر قطر دارد. این گیاه ممکن است مورد تهاجم قارچ و باکتری قرار بگیرد و به صورت پوسیدگی های سفید و سیاه دیده شود .

گیاهان آلوده باید نابود شوند . ایجاد سوراخ در ساقه که به علت تفاوت شدید در درجه حرارت از روز به شب و سرد شدن سریع در شب است.

 

گل ارکید کاکتوس
گل ارکید کاکتوس

آفتاب زدگی که باعث زرد شدن ان ها می شود و باید آن ها را به سایه منتقل کرد تا رنگ سبز خود را به دست آورند.ایجاد مناطق خشک در ساقه که به علت پوسیدگی ریشه ایجاد می شوند. قلمه زدن ساقه راهی برای تکثیر آن است .

قلمه ها رد بهار و تابستان گرفته می شود . قلمه ها ممکن است پس از۳ تا ۶ هفته ریشه بزنند و در این مدت باید آن ها را در یک محیط گرم و روشن و محل مرطوب نگه داشت

 

گردآوری شده توسط: مجله اینترنتی پر‌مطلب > گیاهان > کاکتوس

pormatlab.com

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا