اطلاعات عمومی

کاکتوس افوربیا اینگنس

Euphorbia ingens گونه ای گیاهی از جنس Euphorbia و خانواده Euphorbiaceae ، گیاهی محبوب ، بومی آفریقای جنوبی،بوتسوانا،تانزانیا و زیمباوه است که بیشتر درمناطق نیمه گرمسیری و ساوانا می روید و قابل نگهداری در ساختمان میباشد.

کاکتوس افوربیا اینگنس
کاکتوس افوربیا اینگنس

این گیاه که درخت خاردار و آبدار نیز شناخته میشود، در طبیعت به ۳۰ فوت (۹ متر) بلندی میرسد و دارای گل هایی به رنگ زرد میباشد این گیاه منبع خوبی از مواد غذایی برای بسیاری از پرندگان، پروانه ها ، زنبورها و سایر حشرات میباشد که از گرده و شهد آن تغذیه میکنند.

کاکتوس افوربیا اینگنس
کاکتوس افوربیا اینگنس

Euphorbia ingens گونه ای گیاهی از جنس Euphorbia و خانواده Euphorbiaceae ، گیاهی محبوب ، بومی آفریقای جنوبی،بوتسوانا،تانزانیا و زیمباوه است که بیشتر درمناطق نیمه گرمسیری و ساوانا می روید و قابل نگهداری در ساختمان میباشد

 

کاکتوس افوربیا اینگنس
کاکتوس افوربیا اینگنس

افوربیا اینگنس نیاز به محیط نسبتاً روشن و خاک با زهکشی خیلی خوب شامل ۱ قسمت تورب خزه ،۱ قسمت لوم ۲ و کمی شن درشت برای اطمینان از زهکشی خوب دارد. این گیاه میبایست کاملاً سیراب آبیاری شود ولی باید اجازه داد خاک آن قبل از آبیاری بعدی کاملا خشک شود. هنگامی که رشد جدید در فصل بهار آغاز می شود ، گیاه را با کود متعادل رقیق به ۱ / ۲ تغذیه نمایید.این کار فقط یک بار در سال کافی است. ازدیاد این گیاه با قلمه زدن و کاشت بذر امکان پذیر است.

کاکتوس افوربیا اینگنس
کاکتوس افوربیا اینگنس

در هنگام برش برای قلمه زدن باید مراقب شیره سمی آن باشید و باید محل برش را برای جلوگیری از نشت با خاک خرده چوب ببندید و پس از یکی دو هفته (برای تطبیق گیاه با شرایط محیط) میتوانید آن را بکارید شیره لاتکس گیاه بسیار سمی و محرک خطرناک می باشد و در صورت تماس با پوست موجب حساسیت شدید شده و در صورت بلعیدن میتواند بسیار خطرناک باشد.

گردآوری شده توسط: مجله اینترنتی پر‌مطلب > گیاهان > کاکتوس

pormatlab.com

 

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام آیا در کشور ما ایران هم کشت اپونتیا برای استخراج انرژی مفید هست.آیا اگر کسی این کشت اپونتیا رو انجام بده بهروه وری و سود دهی برای او بعمل خواهد آمد ویا آیا خریداری هست که این کاکتوس هارو بخره از کشاورز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا