اطلاعات عمومی

چرا کاکتوسها را پیوند می‌زنند؟

اگر برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که چرا ما کاکتوس ها را پیوند می زنند؟ باید بگوییم مهم ترین دلیل پیوند زدن کاکتوس، بالا بردن رشد پیوندک است. کاکتوس هایی که پنج سال طول میکشد تا به سن گلدهی برسند وقتی برروی پایه مناسب پیوند زده شوند بعد از ۳ تا ۴ ماه به سن گلدهی میرسند.

پیوند زدن روی کاکتوس کریسمس
پیوند زدن روی کاکتوس

شما می توانید از پیوند برای گذراندن دوره حساس کاکتوس های تازه سبز شده خود بهره بگیرید به این صورت که کاکتوس های جوانی که تازه از بذر درآمده اند را به پایه مناسب پیوند زده و پس از گذراندن دوره حساس رشد کاکتوس و بزرگ تر شدن کاکتوس آن را از پایه اصلی جدا کرده و در گلدانی به صورت تکی بکارید تا به رشد خود ادامه دهد .

بعضی از افراد پیوند زدن کاکتوس را غیر عادی و زشت می نامند ولی پیوند کاکتوس یک هنر است که با آن می توان کاکتوس هایی با شکل های خارق العاده و منحصر به فرد تولید کرد .

در مواردی هم پیوند به کمک کاکتوس های بیمار می آید و آن ها را از مرگ حتمی نجات می دهد به این صورت که شما قسمت سالم کاکتوس بیمار خود را به کاکتوسی دیگر پیوند می زنید .

همچنین از پیوند برای رشد کاکتوس های رنگی نیز می توان استفاده کرد . کاکتوس هایی که به تنهایی به دلیل نداشتن کلروفیل یا سبزینه قادر به رشد به صورت تنها نیستند با پیوند برروی پایه مناسب کاکتوس زیبایی بوجود می آورند .

 

گردآوری شده توسط: مجله اینترنتی پر‌مطلب > گیاهان > کاکتوس

pormatlab.com

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا