دین و اندیشه

وقتی وسایل ضد باروری رایگان بود اما نخ بخیه برای مجروحان نداشتیم

مگر در مدت جنگ تحمیلى مشاهده نکردید که دنیاى صهیونیزم و استکبار آمریکا با تحریم اقتصادى دروازه ‏ها را به روى ایران مسدود نمود، و حتى دارو و وسائل جراحى را براى مجروحان جنگى منع کرد؛ با آنکه در تمام دنیا هلال أحمر موظف است براى مجروحان غذا و دارو ببرد و هیچ قوه عملیه نمى‌‏تواند مانع گردد.

ماه‌ها و سالها گذشت و مجروحان ما براى عمل جراحى نخ بخیه نداشتند و مجروحان می‌مردند.

درد دل پرستار با علامه طهرانی

روزى در بیمارستان حضرت امام رضا علیه السلام در همین خیابان کشى‏‌هاى ممتد آن میرفتم؛ ناگاه یک خانم پرستارى از داخل که مرا دیده بود دهشت زده به سوى من دوید و گفت:

مجروحان جنگ تحمیلی که بخاطر نداشتن نخ بخیه جان می‌باختند

 

«آقا چکار بکنیم؟! نخ بخیه نداریم، و مجروحان قابل معالجه در برابر چشمان ما بواسطه کمبود نخ بخیه جان مى‌‌‏سپارند

این در حالی بود که وسائل پیشگیرى از آبستنى را، از آمپول‌هاى گرانقیمت و دستگاه‌هاى آى. یو. دى و انواع قرص و کاندوم و غیره به اقصى نقاط روستاها مى‌‏‌رساندند؛ و براى هر عمل بستن لوله زنان: توبکتومى، و بستن لوله مردان: وازکتومى پاداشهاى فراوان میدهند؛ و آنان را در امور زندگى در اولویت قرار مى ‏دهند.

و یکی از مسئولین بهداشت نقل کردند: آمپول‌هاى ضد حاملگى که مدت ۳ ماه از بچه دار شدن جلوگیرى می‌کند، هر دانه آن ۱۵ تا ۱۶ هزار تومان براى دولت خرج برمیدارد که بطور مجانى توزیع مى‌‏شود.

و به پزشکانى که این جنایات را انجام میدهند و لوله ‏ها را مى ‏بندند با بالارفتن ضریب، پاداش جزیل مرحمت مى‌‏فرماید!!؟

«یکى از رفقاى جراح من نقل مى‏‌کرد: در شهرى که به یکى از رفقاى ایشان مأموریت یک ماهه داده بودند، براى هر یک عمل توبکتومى (بستن لوله زنان) سه هزار و پانصد تومان مى‌‏پرداختند و چون از مأموریت در آنجا خلاص شد مبلغى حدود ۰۰۰، ۲۰۰ تومان به جیب زده بود! [۲۴ سال قبل] »

 

منبع: برگرفته از کتاب کاهش جمعیت ضربه سهمگین بر پیکره مسلمین ص ۱۵۵ با اندکی تصرف در متن

گردآوری شده توسط سایت پرمطلب

.

 

منبع
مطالب برگرفته از آثار علامه طهرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا